Brändit

Marimekon entinen markkinointijohtaja Päivi Paltola aloittaa Ruohonjuuren toimitusjohtajana

Paltola on työskennellyt aiemmin johtorooleissa isoissa kansainvälisissä brändeissä.
Kuva:
Ruohonjuuri
Marimekon entinen markkinointijohtaja Päivi Paltola aloittaa Ruohonjuuren toimitusjohtajana

Luontais- ja ekotuotteita myyvä Ruohonjuuri on palkannut uudeksi toimitusjohtajakseen Päivi Paltolan, joka aloittaa tehtävässään ensi viikolla.

Paltola tuo vahvaa osaamista etenkin yrityksen markkinointiin, sillä hän on työskennellyt aiemmin muun muassa Marimekon markkinointijohtajana sekä Lumenella brändijohtajana. Ennen Marimekkoa hän toimi Fiskars Groupilla liiketoimintajohtajana Iittalan ja Royal Copenhagenin kaltaisten brändien parissa. Tällä hetkellä hän istuu Olvin hallituksessa.

Viime vuodet Paltola on työskennellyt perustamassaan startupissa, CircuLovessa. Paltola kertoo MarkkinointiUutisille, ettei hän etsinyt uusia haasteita työurallaan, mutta kun Ruohonjuuri otti yhteyttä, oli pestistä kieltäytyminen vaikeaa.

– Ruohonjuuri on alallaan edelläkävijä, joka on mukana maailman menossa. Brändin merkityksellisyys ja vastuullisuus sekä koko yrityksen ihmislähtöinen kulttuuri ovat minulle tärkeitä asioita, Paltola avaa, miksi hän otti työtarjouksen vastaan.

Myös Paltolan startup keskittyy luonnonkosmetiikkaan, ja hän on pitkäaikainen Ruohonjuuren asiakas, joten yritys oli hänelle ennestään hyvin tuttu. Paltolaan on tehnyt suuren vaikutuksen muun muassa yrityksen asiakaslähtöisyys.

– Asiakaspalvelu on se asia, jonka takia ihmiset menevät Ruohonjuuren liikkeisiin, hän sanoo.

Yrityksen arvoja ovat ihmislähtöisyys, vastuullisuus, ekologisuus, positiivisuus ja innovatiivisuus, jotka kuvastavat hyvin myös Paltolaa. Paltola korostaa, ettei hän lähde muuttamaan isosti brändin liiketoimintaa, vaan vahvistamaan nykyistä hyvin rakennettua pohjaa.

– En tässä vaiheessa avaa tulevaa tarkemmin, mutta yksi asia on varma: asiakaskokemus on jatkossakin kaiken keskiössä.

Paltolan työn aloitusta helpottaa se, että yrityksen pitkäaikainen toimitusjohtaja Arto Ranta-aho jää Ruohonjuureen vajaaksi vuodeksi neuvonantajaksi. Kyseessä on hyvin poikkeuksellinen ratkaisu tämän kokoluokan yritykseltä.

– Tämä on uniikki tapa, jota ei tapahdu monessa yrityksessä. Tämän ansiosta saan paljon niin sanottua hiljaista tietoa yrityksestä, Paltola iloitsee.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa