Tuomas Leinonen
Digitaalisuus

LinkedIn palkitsi Fonectan kansainvälisessä kumppanikisassa

5.3.2021 16:35
Toni Rajamäki
Fonecta oli ainut kumppani, joka voitti kaksi palkintoa.

Suomen virallisena LinkedInin markkinointikumppanina oleva Fonecta on saanut kaksi palkintoa yhteisöpalvelun LinkedIn Marketing Partner Awards for EMEA & LATAM -tilaisuudessa. Fonecta sai Customer Value -palkinnon ja In It Together -palkinnon.

Fonecta aloitti LinkedInin markkinointikumppanina vuonna 2016, ja se on palkittu gaalassa joka vuosi. Tänä vuonna Fonecta oli ainut kumppani, joka sai kaksi palkintoa.

LinkedInin mukaan Fonecta ansaitsi In It Together -palkinnon tunnustuksena poikkeuksellisesta yhteistyöstään analytiikka-alusta Adverityn kanssa, mistä koko LinkedInin yhteisö hyötyy.

– Olemme yhdessä Adverityn kanssa onnistuneet kehittämään raportointia ja prosesseja sekä ratkomaan sellaisia haasteita, jotka toistuvat myös muilla partnereilla. Näitä onnistumisia ja hyötyjä olemme avoimesti jakaneet maakumppaneillemme, kertoo Fonectan Digital Strategist Markus Rintala (kuvassa oikealla) tiedotteessa.

Customer Value -palkinto annetaan kumppanille, joka on tuottanut asiakkaalleen tai asiakkailleen erityistä asiakasarvoa ja ratkonut haasteita tälle relevantilla tavalla.

– Koronapandemian alettua asiakkaat ja toimistot kääntyivät puoleemme pyytäen neuvoja. Tavoitteemme oli muodostaa systemaattinen tapa kohdata asiakas etänä ja luoda heille turvaa epävarmassa maailman tilanteessa, kertoo Fonectan LinkedIn Relationship Manager Emmi Mikkola (kuvassa vasemmalla).

LinkedIn-mainonta on kasvanut Suomessa merkittävästi, sanoo Fonecta. Etenkin B2B-yritykset ovat olleet aktiivisia kanavassa.

– Kiinnostus LinkedIniä kohtaan on selkeästi kasvanut, ja pienestä kokeilusta on siirrytty kokonaisvaltaiseen tekemiseen. LinkedIn ei ole enää pelkkä työantajamielikuvaan suunnattu kanava vaan nivoutuu osaksi isojen yritysten mainontastrategiaa, Mikkola kuvailee.

Mikkola kävi hiljattain vieraana MarkkinointiUutisia julkaisevan MarkkinointiKollektiivin Markkinointiradion haastattelussa, jossa hän kertoi muun muassa B2C-markkinoinnista LinkedInissä.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)