Brändit

Kimi Räikkösestä tulee Samsungin Pohjoismaiden brändilähettiläs

F1-tähti toimii Samsungin Go Capture It! -kampanjan keulakuvana muiden tunnettujen pohjoismaisten tähtien rinnalla.
Kuva:
Kimi Räikkösestä tulee Samsungin Pohjoismaiden brändilähettiläs

F1-konkari Kimi Räikkösestä on tullut ensimmäinen suomalainen maailmanluokan tähti, joka on ryhtynyt yhteistyöhön elektroniikkajätti Samsungin kanssa. Räikkösestä tulee Samsung Electronics Nordicin brändilähettiläs Pohjoismaissa. Samsung tiedotti yhteistyöstä torstaina.

Räikkönen toimii Go Capture It! -kampanjan keulakuvana, ja hän auttaa Samsung S21 -älypuhelimen tunnettuuden kasvattamisessa. Go Capture It! -kampanjassa on tarkoituksena auttaa ihmisiä löytämään oma intohimonsa ja rohkeus seurata sitä. Kampanjan aikana Räikkönen esittelee muun muassa F1-kisoihin valmistautumistaan.

– Kampanjaan mukaan lähteminen tuntui luontevalta, sillä voin seistä sen sanoman takana. Olen saavuttanut omat unelmani tinkimättömyydellä sekä luottamalla siihen, mitä olen ja mitä teen. Ammatissani pienilläkin yksityiskohdilla on valtava merkitys. Jokainen kisa tarjoaa uuden mahdollisuuden, mutta jotta sen saisi hyödynnettyä, mitään ei voi jättää puolitiehen. Kropan, keskittymisen ja teknisten yksityiskohtien on oltava äärimmilleen viritettyjä. On oltava valmiina, ja kun hetki koittaa, pitää antaa palaa, Räikkönen kertoo tiedotteessa.

Samsung Electronicsin mobiililiiketoiminnan Pohjoismaiden johtaja Oscar Otteborn sanoo suomalaistähden olevan täydellinen lähettiläs elektroniikkajätille.

– Kimi Räikkönen on Samsungin “Do What you Can’t” -brändifilosofian ruumiillistuma. Hän on suorasukainen suomalainen, joka uskaltaa tarttua hetkeen omalla kylmäpäisellä tyylillään piittaamatta siitä, mitä muut hänestä ajattelevat. Haluamme työskennellä henkilöiden kanssa, jotka auttavat meitä välittämään tätä Do What You Can’t -asennetta ja -sanomaa eteenpäin. Kimin rajoja rikkova ura on osoitus siitä, että kovalla työllä ja oikealla asenteella mikään ei ole mahdotonta, Otteborn kommentoi.

Räikkösen ohella Samsungin Pohjoismaiden brändilähettilääksi on pestattu muun muassa norjalainen jalkapallotähti Erling Braut Håland, joka on noussut nopealla aikataululla tunnetuimpien eurooppalaispelaajien joukkoon.

Räikkönen toimii myös digitaalisia lukitusratkaisuja tarjoavan suomalaisyrityksen Iloqin brändilähettiläänä.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa