Monissa kotimaisissa ja kansainvälisissä kilpailuissa palkittu, Nord DDB Helsingin McDonald’s Suomelle suunnittelema McDrip-kampanja on päässyt Effien Global Best of the Best -kilpailun Grand Contenders -listalle. Kyseessä on ensimmäinen kerta, kun suomalaiskampanja pääsee Global Effie -finalistiksi.
Effien Global Best of the Best -kilpailu on tarkoitettu vuonna 2023 Effien paikalliskilpailuissa kultaa tai Grand Effien voittaneille töille. McDrip voitti Suomessa molemmat.
– Global Best of the Best on meille valtavan iso juttu. Työskentelemme McDonald’sin kaltaisen ison brändin kanssa, mutta tällaisella pienellä markkinalla. Olen valtavan ylpeä, miten olemme tiiviissä yhteistyössä Suomen Mäkkärin kanssa onnistuneet rakentamaan brändiä myös kansainvälisellä tasolla, Nord DDB Helsingin luova johtaja Kalle Wallin kertoo tiedotteessa.
Kampanjassa käytetyt McDonald'sin työvaatteet muunnettiin muodiksi yhdessä suomalaisen Vain-muotibrändin kanssa. McDrip nousi ilmiöksi, ja kampanja oli tuloksekas paitsi saavutetulla näkyvyydellään myös vaikutuksellaan pikaruokalaketjun liiketoimintaan.
– Tässä on käynnissä McDrip-kampanjan viimeinen hidas markkinointialan kilpailuissa, nyt uskallan jo luvata sen, Wallin vitsailee.