Fazer kampanjoi tällä viikolla Kampin kauppakeskuksessa tekoälyä hyödyntävällä ulkomainoksella.
Suklaahimokone on kolmemetrinen suklaalevy, joka tunnistaa ihmisen katseesta ja ilmeistä himon, ja mikäli katsoja onnistuu näyttämään himonsa tarpeeksi kauan, hän saa levyllisen Fazerin sinistä.
Koneen tekoälyjärjestelmä on koulutettu analysoimaan kasvon ilmeitä ja tunnistamaan himoon liittyviä tunteita – aina kaihoisista katseista hienovaraisiin hymyihin.
– Meillä Suomessa vaalitaan hiljaisuutta ja henkilökohtaista tilaa. Siksi ajatus himon näyttämisestä keskellä vilkasta kauppakeskusta inspiroi – nyt testataan kehtaavatko suomalaiset himoita suklaata avoimesti, SEK:n luovat suunnittelijat Anna Huttunen ja Matilda Mäkinen kommentoivat.
– Suklaahimokone on innovatiivinen yhdistelmä luovuutta ja tekoälyä – brändikokemus jollaista ei ole ennen nähty, he jatkavat.
Automaatti on avoinna tämän viikon sunnuntaihin saakka.
Onneksi olkoon vuoden 2025 Kasvukeissit Hetki, Volvo, Bats, Laattapiste-Pukkila ja Locobase! Tutustu uusiin Kasvukeisseihin ja poimi itsellesi vinkit ja opit vaikuttavaan markkinointiin.
Katso Kasvukeissit tästä