Mainonta

Kehtaatko kuolata keskellä kauppakeskusta? Fazer avasi Kamppiin Suklaahimokoneen

30.9.2025 14:36
Mikko Perttunen
Tekoäly koulutettiin analysoimaan himokkaita ilmeitä.

Fazer kampanjoi tällä viikolla Kampin kauppakeskuksessa tekoälyä hyödyntävällä ulkomainoksella.

Suklaahimokone on kolmemetrinen suklaalevy, joka tunnistaa ihmisen katseesta ja ilmeistä himon, ja mikäli katsoja onnistuu näyttämään himonsa tarpeeksi kauan, hän saa levyllisen Fazerin sinistä.

MAINOS
MAINOS

Koneen tekoälyjärjestelmä on koulutettu analysoimaan kasvon ilmeitä ja tunnistamaan himoon liittyviä tunteita – aina kaihoisista katseista hienovaraisiin hymyihin.

– Meillä Suomessa vaalitaan hiljaisuutta ja henkilökohtaista tilaa. Siksi ajatus himon näyttämisestä keskellä vilkasta kauppakeskusta inspiroi – nyt testataan kehtaavatko suomalaiset himoita suklaata avoimesti, SEK:n luovat suunnittelijat Anna Huttunen ja Matilda Mäkinen kommentoivat.

– Suklaahimokone on innovatiivinen yhdistelmä luovuutta ja tekoälyä – brändikokemus jollaista ei ole ennen nähty, he jatkavat.

Automaatti on avoinna tämän viikon sunnuntaihin saakka.

MAINOS