Toimistot

Kauas Creative kasvoi liiketoimintakaupan myötä – kauppa tehtiin täysin etänä

Helsinkiläistoimisto on jatkanut kasvuaan koronapandemiasta huolimatta.
Kuva:
Kauas Creative kasvoi liiketoimintakaupan myötä – kauppa tehtiin täysin etänä

Luovaan suunnitteluun ja tuotantoon keskittyvä Kauas Creative on ostanut KLOK & Companyn liiketoiminnan, helsinkiläistoimisto tiedottaa. Kauppa tehtiin jo alkuvuodesta.

Osapuolet kävivät neuvottelut ja tekivät sopimuksen ajan hengen mukaisesti täysin etänä. Toimistot eivät tunteneet toisiaan entuudestaan, mutta luottamus pystyttiin silti rakentamaan ilman ainuttakaan fyysistä tapaamista, tiedotteessa sanotaan.

Kaupan myötä Kauas jatkaa kasvuaan. Toimiston henkilöstömäärä on nyt 16. Viime vuonna toimisto kasvatti hieman liikevaihtoaan ja vahvisti henkilöstöään viiden uuden rekrytoinnin myötä.

KLOKin liiketoiminnan ostaminen tekee Kauaksesta entistä monipuolisemman toimiston, sanoo Kauaksen toimitusjohtaja Janne Honkaniemi.

– Asiakkaamme joutuvat operoimaan jatkuvasti muuttuvassa ja pirstaloituneemmassa markkinointiviestinnän kentässä. Uskomme, että liiketoimintakaupan myötä pystymme auttamaan asiakasta entistä luovemmin ja monipuolisemmin heidän tavoitteissaan, Honkaniemi kertoo tiedotteessa.

KLOK tulee jatkossa keskittymään aiempaa strategisempaan konsultointiin.

– Video ja filmi ovat edelleen yksi nopeimmin kasvava markkinointiviestinnän osa-alue. Löysimme tuotantotoiminnalle hienon kumppanin Kauas Creativessa ja keskitymme itse jatkossa konsultointiin monikanavaisessa ja pirstaloituneessa mediakentässä, sanoo KLOKin perustaja Pauli Kopu.


Vuonna 2015 perustetun Kauaksen liikevaihto oli vuonna 2019 vajaat 800 000 euroa. Toimiston asiakkaisiin kuuluu muun muassa isoja kansainvälisiä brändejä, kuten Porsche ja Telia. Tuoreen kaupan myötä toimiston asiakkaisiin kuuluu nyt myös Koneen, Huhtamäen, Rovion ja Valion kaltaisia suuria toimijoita.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa