Toimistot

Jere Rinne Kaimanan uudeksi toimitusjohtajaksi

2.11.2023 9:13
Mikko Perttunen
Yleinen markkinatilanne ja globaali epävarmuus laittoi yrityksen tiivistämään toimintojaan.

Jere Rinne on nimitetty viestintätoimisto Kaimanan uudeksi toimitusjohtajaksi. Rinne on aiemmin johtanut yrityksen kaupallisen viestinnän liiketoimintaa. Tiina Stigell palaa samalla operatiiviseksi johtajaksi.

Muutoksen taustalla on Kaimanan teknologialiiketoiminnan myynti Valve Brandingille lokakuussa. Samalla Kaimana panostaa nyt luovan kaupallisen viestinnän tekemiseen.

Kaimanaan jää noin neljäkymmentä viestinnän ja markkinoinnin tekijää. Yrityksen tiedotteessa kerrotaan, että yritys palaa tietyllä tapaa juurilleen luopuessaan teknologialiiketoiminnan tekemisestä, sillä ydintiimi koostuu Republicin entisistä tekijöistä uusilla osaajilla rikastettuna.

– Jo muutaman vuoden on ollut ilmassa viestinnän roolin merkittävä kasvu organisaatioissa. Nyt on kuitenkin selkeitä signaaleja entistä nopeammasta muutoksesta, kun esimerkiksi Meta kokeilee maksullisia mainoksettomia tilejä. Jokin saturaatiopiste mainonnan määrässä näyttäisi olevan tulossa vastaan ja haastetta ratkaistaan hyvän viestinnän avulla, Rinne toteaa.

Rinne kuitenkin toteaa, että vaikka osin ollaan palaamassa takaisin juurille, ei menneen nostalgisointi tuota ikinä mitään uutta:

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

– Kaimanan koko pienenee nyt, mutta meillä on tervettä nälkää kehittyä ja kasvaa. Enkä puhu pelkästään yläviivasta vaan myös siitä arvosta, jota haluamme tuottaa asiakkaillemme. Maailma muuttuu niin nopeasti ympärillä, että organisaationa meidän täytyy olla kehittävä sekä työntekijöillemme että sidosryhmillemme. Jos tässä ei onnistuta, niin aika ajaa väistämättä ohi, Rinne sanoo.

Kaimana syntyi neljän yhtiön fuusiossa viime vuoden alussa. Tavoitteena oli luoda uudenlainen yhtiö, joka pystyy palvelemaan asiakkaita saumattomasti sekä teknologia-, markkinointi- että viestintätarpeissa.

– Meillä on ollut erittäin mielenkiintoiset ja opettavaiset pari vuotta, kun olemme olleet luomassa uudenlaista yritystä Suomeen. Yleinen markkinatilanne ja globaali epävarmuus kuitenkin hidastivat suunnitelmia niin paljon, että keväällä lähdimme etsimään uusia ratkaisuja liiketoimintojen järjestelemiseksi, Stigell puolestaan kertoo.

Lue myös: Valve Branding on ostanut Kaimanan teknologialiiketoiminnan