Ilkka Oyj ja Kaleva Media yhdistivät medialiiketoimintansa huhtikuussa.
Ilkka jatkaa Kaleva Median kanssa muodostetun mediayhtiön vähemmistöosakkaana.
Ilkka keskittyy nyt 37 miljoonan euron liikevaihdolla operoivaan Summa Collectiveen, jossa on viisi alan yritystä. Yhtiön strateginen fokus siirtyy siis perinteisestä mediatalosta markkinoinnin, teknologian ja datan muodostamaan ekosysteemiin.
Summa Collectiveen kuuluvat markkinoinnin ja viestinnän SaaS-palveluita tarjoava Liana, B2B-yritysten strateginen markkinointikumppani Myynninmaailma, somemarkkinointitoimisto MySome, WordPress-palveluihin erikoistunut digitoimisto Evermade.sekä dataohjatun myynnin ja markkinoinnin SaaS-yritys Profinder.
Lue myös: Ilkka-konsernin sisälle uusi markkinointi- ja teknologiayritysten yhteenliittymä