Kuvaaja:
Fiksuruoka
Ilmiöt

Hävikkiruoan verkkokauppa Fiksuruoka avasi ensimmäisen kivijalkamyymälänsä

16.1.2024 10:26
Mitra Vasara
Pop-up -kaupan toivotaan tavoittavan uusia asiakasryhmiä ja madaltavan ihmisten kynnystä ostaa hävikkiruokaa.

Suomalainen hävikkiruoan verkkokauppa Fiksuruoka on avannut ensimmäisen fyysisen myymälänsä Raisio Outletiin. Myynnissä on samoja ruoka-, juoma-, herkku- ja kodin tuotteita kuin verkossakin, mutta myymälän valikoima on hieman verkkokauppaa suppeampi.

Pop-up -kauppa on seitsemän vuotta toimineelle Fiksuruoalle uusi aluevaltaus. 

– Ruoan verkkokauppa ei ole vielä vakiinnuttanut asemaansa suuren yleisön keskuudessa, ja monet suuntaavat yhä perinteiseen myymälään tekemään viikon ruokaostokset. Toivomme, että pop-up -kaupan myötä hävikkiruoan ostaminen tulee tutuksi niillekin, jotka eivät ole vielä löytäneet verkkokauppaamme. Jo ensimmäisten päivien jälkeen on ilo todeta, että myymälä on saanut asiakkailta positiivisen vastaanoton, kertoo Fiksuruoan toimitusjohtaja Juhani Järvensivu.

Järvensivu korostaa, että kyseessä on kumppanin kanssa toteutettu kokeilu ja aika näyttää, onko konsepti tullut jäädäkseen. 

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)