Luovuus

Hautauspalvelun ja huippudesignin yhdistänyt Peaceful Oy edustaa Suomea kansainvälisessä Creative Business Cupissa

Suomalaisyrityksen arkkuliinojen kuosin takana ovat muun muassa huippusuunnittelijat Paola Suhonen ja Jukka Rintala.
Kuva:
Peaceful Oy
Hautauspalvelun ja huippudesignin yhdistänyt Peaceful Oy edustaa Suomea kansainvälisessä Creative Business Cupissa

Innovatiivinen hautauspalvelualan yritys Peaceful Oy edustaa Suomea kesällä Creative Business Cupissa, jossa etsitään maailman parasta luovien alojen bisnesideaa. Mukana on osallistujia yli 80 maasta. Kilpailu käydään kesäkuun lopussa Kööpenhaminassa.

Peaceful voitti Suomen-kilpailun viime viikolla ja sai näin lipun päätapahtumaan. Suomen-kilpailussa oli mukana yhteensä kahdeksan brändiä, mutta Peaceful onnistui erottautumaan edukseen. Peaceful tunnetaan hautauspalvelukulttuuria modernisoivana yrityksenä, joka on yhdistänyt hautauspalvelun ja huippudesignin. Yrityksen arkkuliinan uusia kuoseja ovat olleet suunnittelemassa tunnetut suunnittelijat Paola Suhonen, Jukka Rintala, Sasu Kauppi ja Joni Aikio.

Lue myös: Suomalaisyritys yhdisti hautauspalvelun ja huippu-designin – eturivin suunnittelijat mukana malliston luomisessa

– Peaceful Oy tuo perinteiseen hautaustoimintakenttään uuden, rohkean, persoonallisen ja raikkaan otteen. Idea uudistaa jo olemassa olevaa markkinaa ja pystyy tavoittamaan eri kohderyhmät muun muassa kestävyyden ja hinnoittelun kautta. Liiketoimintana Peaceful edustaa uutta ajattelutapaa ja tarjoaa arkkuliinojen lisäksi asiakkailleen kokonaisvaltaisen ja kustannustehokkaan palvelun, perustelee Suomen-kilpailun tuomariston puheenjohtaja Leena Janhila tiedotteessa.

Peacefulin toimitusjohtajan Anna Karvosenojan (kuvassa vasemmalla) mukaan hailuotolaisen yrityksen tavoitteet ovat kansainvälisillä markkinoilla, joten kilpailuun mukaan pääseminen voi olla tavoitteen kannalta merkittävä asia.

– Aloitamme kansainvälistymisen Pohjoismaista ja Baltiasta, ja tavoitteemme on avata markkinat laajasti Euroopassa lähivuosina. Hautausalalla muutokset eivät tapahdu nopeasti, mutta esimerkiksi tuhkahautauksien osuus on nopeasti lisääntymässä kaikilla päämarkkina-alueillamme. Se luo hyvän pohjan Peacefulin designarkkuliinalle ja muille personoiduille tuotteillemme, Karvosenoja kertoo.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa