
Aikakausmedian järjestämässä Editkilpailun palkinnot jaettiin eilen. Mediapalkintojen joukossa jaettiin myös kolme palkintoa markkinoinnillisissa sarjoissa.
Vuoden aikakauslehtimainoksena 27 kilpailuehdotuksen joukosta palkittiin Milttonin suunnittelema monialayhtiö Bernerin kolmeosainen Vastuullisuuden jäljet -mainossarja, jonka arvioitiin yhdistävän taktinen mainonta ja vastuullisuusviesti luontevalla tavalla. Mainosten mediasuunnittelusta vastasi Dentsu.

Vuoden parhaana aikakausmediakampanjana puolestaan palkittiin Lohjan kaupungin yhteistyössä Sanoma Media Finlandin kanssa suunniteltu Lohjalle lompsis -mainosliite, joka julkaistiin Aku Ankan välissä, ja jota jaettiin myös Lohjan kaupungin eri tapahtumissa ja palvelupisteissä. Se oli esillä myös Aku Ankan ja kaupungin digi- ja somekanavissa.
”Oivaltava brändiyhteistyö tavoitti lapsiperhekohderyhmän mieleenpainuvalla tavalla, ja laadukkaalla printtiliitteellä Lohja varmisti pitkäkestoisen yhteyden lukijoihin”, tuomaristo perustelee.
Vuoden aikakausmediamainostaja on SOK. Tuomariston mukaan SOK on kasvattanut voimakkaasti panostuksiaan aikakausmedioiden digitaalisiin kanaviin. SOK on Editkilpailun ensimmäinen mainostaja, joka palkitaan erityisesti aikakausmedioiden digitaalisten kanavien hyödyntämisestä.
Vuoden yleisömedia: Demokraatti
Vuoden ammatti- ja järjestömedia: Arkkitehti
Vuoden asiakasmedia: Kaija (Helsingin Satama Oy)
Vuoden ulkoasu aikakausmediassa: Tauko Magazine
Vuoden aikakauslehtikansi: Suomen Luonto 9/2023
Vuoden digi: Meillä kotona -kaupat
Vuoden uudistus aikakausmediassa: Tivi in English
Vuoden aikakausmediatoimittaja: Riikka Lehtovaara, Kotiliesi
Vuoden valokuvaaja aikakausmediassa: Aapo Huhta, Suomen Kuvalehti, freelancer
Vuoden aikakausmediajuttu: Tältä vulva oikeasti näyttää, HS Sport Digi
Vuoden lifestylejuttu: Hellehelmat, Trendi 5/2023
Vuoden video tai audio aikakausmediassa: Toukola & Kotiliesi, Kotiliesi
Erikois-Edit: Briif-äänilehtipalvelun lanseeraus
Vuoden aikakauslehtimainos: Vastuullisuuden jäljet (Berner)
Vuoden aikakausmediakampanja: Lohjalle lompsis – Aku Ankan mainosliite (Lohjan kaupunki)
Vuoden aikakausmediamainostaja: SOK
Onneksi olkoon vuoden 2025 Kasvukeissit Hetki, Volvo, Bats, Laattapiste-Pukkila ja Locobase! Tutustu uusiin Kasvukeisseihin ja poimi itsellesi vinkit ja opit vaikuttavaan markkinointiin.
Katso Kasvukeissit tästä