Kuva: DNA
Digitaalisuus

DNA tuo myyntiin reaaliaikaisen tekoälypohjaisen keskustelubotin yritysasiakkaille

17.6.2025 15:21
Mikko Perttunen
Operaattori aikoo hyödyntää keskustelubottia myös omassa asiakaspalvelussaan.

DNA tuo markkinoille uuden asiakaspalveluratkaisun, joka pystyy käymään reaaliaikaisesti keskusteluja asiakkaiden kanssa ajasta, paikasta ja käytetystä kielestä riippumatta.

Ratkaisu hyödyntää Genesys Cloud -asiakaspalveluratkaisua ja Microsoft Open AI -teknologioita. DNA:n yritysasiakkaat voivat hyödyntää teknologiaa asiakaspalvelussaan.

DNA:n tiedotteessa keskustelubotin merkittäväksi hyödyksi nostetaan monikielisyys, ja asiakkaalle voidaan tarjota palvelua esimerkiksi asiakastietojärjestelmästä löytyvällä oletuskielellä tai asiakas voi itse valita sen, millä kielellä keskustelua botin kanssa jatkaa, mikä puolestaan parantaa asiakaskokemusta.

MAINOS

DNA aikoo hyödyntää kehittämäänsä keskustelubottia myös omassa yritys- ja kuluttaja-asiakaspalvelussaan.

– Keskustelubotti puhuu sujuvasti ja luontevasti, ja keskustelu tuntuu siltä, kuin sitä kävisi toisen ihmisen kanssa ja jopa ihmisen luonnollisessa puheessa olevat keskeytykset tai aiheen vaihtamiset huomioiden. Lopullinen keskustelubotti räätälöidään kunkin asiakkaan tarpeisiin, DNA:n yritysliiketoiminnan johtaja Anna-Mari Ylihurula kertoo.

DNA:n mukaan ratkaisulla on lukuisia eri käyttömahdollisuuksia erilaisiin asiakaspalvelutilanteisiin kuten tukiverkkoasiointeihin, laskutiedusteluihin ja eräpäivämuutoksiin.

MAINOS