Generaxion
Digitaalisuus

Digitaalisen markkinoinnin konserni Generaxion ostaa saksalaiskilpailijansa

12.10.2022 14:40
Toni Rajamäki
Pohjoismaisen Generaxionin Suomen-osaston toimitusjohtaja Janne Mäenpää sanoo kaupan avaavan suomalaisyrityksille ovia Saksan-markkinoilla.

Pohjoismainen digitaalisen markkinoinnin konserni Generaxion tiedottaa ostaneensa saksalaiskilpailijansa Wynin. Kauppahintaa ei julkistettu.

Generaxion koostuu useista digitoimistoista. Suomesta yritysryppääseen kuuluvat Roister Oy, Aucor ja Markkinointi Akatemia, jotka kaikki toimivat Generaxion-brändin alla. 

Wyn on konsernin ensimmäinen Pohjoismaiden ulkopuolinen toimisto. Generaxionin toimitusjohtaja Allan Damborg sanookin uutta yritysostoa konsernin 15-vuotisen historian suurimmaksi ja strategisesti tärkeimmäksi. Tulevaisuudessa konserni haluaa kasvaa entisestään Keski-Euroopassa.  

– Meillä on selkeä tavoite kasvaa Euroopan suurimmaksi pk-sektoria palvelevaksi digitaalisen markkinoinnin toimijaksi. Viimeisten 15 vuoden aikana olemme keskittyneet yritysten fuusioihin Pohjoismaissa ja nyt on aika siirtää katseet kohti etelää, ensisijaisesti Saksaa ja muita saksankielisiä maita. Sekä yritysten että julkisten palveluiden digitalisaatio on Saksassa kaukana Pohjoismaissa totutusta tasosta, ja saksalaisten toimintatavat ovat hyvin konservatiivisia. Jos haluamme voittaa saksalaisten luottamuksen, on strategian oltava "go big or go home". Siksi pidän hyvin mahdollisena, että jatkamme strategisia fuusioita myös tulevaisuudessa, Damborg sanoo tiedotteessa.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Suomen-osaston toimitusjohtaja Janne Mäenpää kertoo, että kaupan myötä konserni pystyy tarjoamaan asiakkailleen uusia mahdollisuuksia Saksassa.

– Digitalisoituvassa markkinassa yhä pienemmät yritykset voivat tavoitella merkittäviä osuuksia isoiltakin markkinoilta. Tämän yritysoston myötä pystymme tarjoamaan suomalaisyrityksille kilpailukykyisiä ratkaisuja ja tavoittaa niin kuluttajia kuin yritysasiakkaita Saksan markkinoilta, hän toteaa.