Luovuus

Clarion Hotel Helsinki loi uudenlaisen konseptin palkitun kampanjansa tilalle

Tunnettu hotelli teki poikkeuksellisen huoneen, jossa yhdistyy punk, design ja kasari.
Kuva:
KOKO3
Clarion Hotel Helsinki loi uudenlaisen konseptin palkitun kampanjansa tilalle

Clarion Hotel Helsinki on luonut uuden konseptin Year in Clarion -vaikuttajakonseptin tilalle. Year in Clarion oli jättimenestys, ja se voittikin Suomen suurimman digitaalisen median kilpailun Grand Onen Paras somekampanja -sarjan vuonna 2020.

Ping Helsingin ja Milttonin kanssa tehdyssä Year in Clarion -kampanjassa hotelli majoitti somevaikuttajia huoneisiinsa pisimmillään kokonaiseksi vuodeksi. Muun muassa yhteistyö vaikuttaja Joonas Pesosen kanssa oli merkittävä, sillä Pesosen julkaisut saivat 12 kuukauden aikana yli kaksi miljoonaa katselukertaa. Ansaitun median kautta tavoitettiin jopa 20 miljoonaa lukijaa.

Nyt Clarion on luonut yhdessä suunnittelutoimisto KOKO3:n kanssa uudenlaisen konseptin. Vaikuttajakampanjasta tuttu hotellihuone muutti muotoaan ja sai nimekseen WildWild-huone, jossa yhdistyy punk, design ja kasari. Nostalgiaa tuo esiin muun muassa kasettisoitin.

Clarionin ideana oli luoda jotain normaalista poikkeavaa ja vastata tämän päivän matkailutrendiin, “staycationiin” eli lähilomailuun. Clarionin markkinointijohtajan Outi Hartmanin mukaan suomalaismatkailijat ovat toivoneet luovia ratkaisuja, ja WildWild-huone on hotellin vastaus pyyntöön.

– Toteutus on sen verran päräyttävä, että koimme ajankohdan olevan kaiken kotoilun ja söpöstelyn jälkeen otollinen rohkeaan ja visuaalisesti inspiroivaan toteutukseen. WildWild-huone on turvallinen irtiotto kotoa hetkeksi sellaiseen maailmaan, jollaista ei muualla ole tarjolla, Hartman sanoo MarkkinointiUutisille.

Huoneistossa näkyy eri aikakausien tyylejä, designia ja voimakkaita värejä.

Erona Year in Clarion -kampanjaan on etenkin se, että WildWild-huone ei ole tarkoitettu vain somevaikuttajille.

– Tavoittelemme edelleen näkyvyyttä vaikuttajien kautta, mutta koska avaamme huonetta myös muille myyntiin, haluamme viestiä tämän konseptin avoimuudesta ihan kaikille, Hartman jatkaa.

Hartmanin mukaan Clarion haluaa konseptillaan erottautua kilpailijoista ja vahvistaa brändiään.

WildWild-huoneen kalusteet on mietitty tarkkaan.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa