Digitaalisuus

Business Finlandin uudella kampanjalla yritetään houkutella erityisosaajia Suomeen

Osaajien puute heijastuu koko Suomen kilpailukykyyn.
Kuva:
Unsplash/Zan
Business Finlandin uudella kampanjalla yritetään houkutella erityisosaajia Suomeen

Business Finland on käynnistänyt yhteistyökumppaneidensa kanssa kampanjan, jonka tavoitteena on houkutella ICT- ja pelialan erityisosaajia Yhdysvalloista Suomeen.

Fast Track -nimellä kulkevaan kampanjaan haetaan nyt vakavaraisia ICT- ja pelialan yrityksiä, joilla on konkreettinen työvoimatarve. Kampanja auttaa yrityksiä muun muassa rekrymarkkinoinnissa, koska erityisosaajat pitää osata houkutella Suomeen.

– Tässä kokeilussa autamme yrityksiä löytämään osaajat Yhdysvalloista paikallisen rekrytointikumppanin kanssa, selvitämme yritysten osaajatarpeen ja toteutamme täsmällistä, kohdennettua mainontaa juuri näille osaajasegmenteille, Business Finlandin Talent Boostin projektipäällikkö Katri Raevuori kertoo tiedotteessa.

– Monet huippuosaajat Yhdysvalloissa arvostavat laadukasta elämää sekä tasa-arvoisia mahdollisuuksia edetä urallaan. Suomalaisilla ICT- ja pelialan yrityksillä on nyt ainutkertainen tilaisuus houkutella työvoimakseen osaajia Yhdysvalloista.

Fast Trackin ideana on toimia eräänlaisena pikakaistana. Yritykset saavat tukea muun muassa työntekijän viranomaisasiointiin ja kotouttamiseen.

Suomessa on tällä hetkellä kova pula ICT- ja pelialan erityisosaajista. Osaajapula hidastaa yritysten kasvua ja heijastuu näin Suomen kilpailukykyyn.

– Maailmalla menestyminen ja kansainvälinen kasvu vaatii parhaat osaajat. Kansainvälisten osaajien kautta yrityksiin saadaan uudenlaista osaamista ja esimerkiksi tiettyjen markkinoiden ja kulttuurin tuntemusta. Työpaikan monimuotoisuus rikastuttaa työyhteisöä huomattavasti, Raevuori muistuttaa.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa