Ari Karttunen / EMMA
Luovuus

Burgerimallistolle ja omituisille otuksille kultaa – ADCE Awardseista menestystä suomalaistöille

7.12.2023 12:09
Mikko Perttunen
Kultaisten palkintojen lisäksi suomalaisille kaksi hopeaa ja neljä pronssia.

Nord DDB Helsingin, McDonald’sin ja Vainin yhteistyössä syntynyt McDrip-kampanja voitti kultaa ADCE Awardsien Design-sarjan Any Other -kategoriassa.

ADCE Awards on kansainvälinen kilpailu, joka kokoaa yhteen Euroopan arvostetuimpien kilpailujen palkitut työt.

Myös Laura Merzin Espoon Tapiolassa sijaitsevaan Metsolan päiväkotiin integroidut taideteokset, Metsolan otukset (kuvassa), voittivat kultaa Design-sarjan Illustration-kategoriassa. Teokset on luotu osana Espoon kaupungin, AFRY Ark Studion ja EMMA – Espoon modernin taiteen museon yhteistyössä toteuttamaa taidehanketta.

Hopeisen palkinnon omassa Design-sarjan Photography-kategoriassaan puolestaan nappasivat 20/20 Helsingin Spinnovalle suunnitellun kampanjan brändikuvat. Hopeaa sai myös N2 Creativen ja Lasten Syöpäsäätiö Aamun Poista tämä mainos -kampanja. Se palkittiin Print & Outdoor -sarjan Digital Screens -kategoriassa.

Lue myös: Lasten syöpien tutkimukseen kerätään rahaa nerokkaalla tavalla: mainos katoaa lahjoitus kerrallaan

Pronssipalkinnoille ylsivät Dog Designin Elina Brotherusin Sebaldiana. Memento Mori -valokuvateoksen design kategoriassa Editorial Design, Kobran suunnittelema Liisa Pentti+Co:n brändityö kategoriassa Corporate Brand Identity, Promise Helsingin It’s a Promise -kampanja Design-sarjan Packaging-kategoriassa sekä TBWA\Helsingin Helsinki Pridelle suunnittelema Pride shines from within -kampanja Print & Outdoor -sarjan Craft – Photography -kategoriassa.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)