Tammerneon
Mainonta

Brawo osti merkittävän osuuden Tammerneonista – tamperelaisyhtiölle samalla uusi toimitusjohtaja

1.2.2024 11:04
Mikko Perttunen
Valomainosyhtiö vastaa muun muassa Tukholman metron opasteista kaikille kaupungin sadalle metroasemalle.

Mainostoimisto Brawo on ostanut merkittävän osuuden tamperelaisesta valomainoksia valmistavasta Tammerneonista.

– Tammerneonin saaminen osaksi Brawon yritysportfoliota on meille erittäin merkittävä askel. Tämä kauppa vahvistaa pitkän tähtäimen strategiaamme etenkin isojen kokonaisuuksien toteuttajana. Valomainokset ovat olleet jo entuudestaan iso osa Brawon palvelupakettia ja Tammerneon on ollut meille tärkeä yhteistyökumppani varsinkin suuremmissa projekteissa, Brawon toimitusjohtaja Aku Kaukoluoto (kuvassa 2. oik.) kertoo tiedotteessa.

Kaukoluoto kertoo myös, että Brawo on jo muutaman vuoden ajan tutkinut mahdollisuuksia laajentaa ja syventää yhtiön toimintaa juuri valomainosten osa-alueella. Yritykset jatkavat kaupan jälkeen kuitenkin itsenäisinä toimijoina.

Tammerneonin omistajaorganisaatiossa tapahtuu muitakin muutoksia.
MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Tammerneonin omistajaorganisaatiossa tapahtuu muitakin muutoksia. Yhtiön pääomistajana ja toimitusjohtajana aloittaa helmikuun alusta Timo Mattila (kuvassa kesk.) joka on tullut Tammerneonin palvelukseen jo vuonna 2016 ja toiminut aiemmin yhtiön myynti- ja varatoimitusjohtajana.

Mattila on myös Suomen Valomainosliiton puheenjohtaja ja Euroopan Valomainosliiton hallituksen jäsen.

Tammerneonin uuden kasvustrategian osana on vahvistaa asemaa kansainvälisillä markkinoilla. Tällä hetkellä noin kolmannes yrityksen tuotannosta toimitetaan vientimarkkinoille. Viimeisin merkittävä kansainvälinen sopimus on Tukholman metron miljoonien arvoinen opasteiden toimitus, joka kattaa kaikki Ruotsin pääkaupungin 100 metroasemaa.

Yritys hakee uutta kasvua myös investoimalla kauppojen ja liikepaikkojen sisämiljööpalveluiden kehittämiseen.

– Näemme sisämiljööt mahdollisuutena rakentaa tunnelmallisia liike- ja myymälätiloja. Oli kyseessä sitten liiketilan ilmeen laajempi kokonaismuutos tai pienempi kohdennettu osasto. Sisämiljöiden haluttu tunnelma rakentuu valaistuksen eri elementtien sekä kohteeseen räätälöityjen mainospintojen yhteispelistä, Mattila kuvailee uutta liiketoiminta-aluetta tiedotteessa.