Toimistot

Bränditoimisto SEK lahjoittaa naisyrittäjille luovaa työtä, koska arvion mukaan vain yksi prosentti kaikesta rahoituksesta menee naisten perustamille yrityksille

Teko on osa SEKin vuosittaista Mad Women -liikettä.
Kuva:
SEK
Bränditoimisto SEK lahjoittaa naisyrittäjille luovaa työtä, koska arvion mukaan vain yksi prosentti kaikesta rahoituksesta menee naisten perustamille yrityksille

Bränditoimisto SEK kampanjoi jälleen naisten verkostoitumisen ja työelämän tukemisen puolesta ja lahjoittaa 100 tuntia luovaa työtä naisyrittäjille. Teko on osa vuosittaista Mad Women -liikettä, joka on SEKin lanseeraama Naisten päivä -konsepti.

Liikkeen taustalla on etenkin se, että naisten asema on jäänyt hyvin pieneksi startup-maailmassa. Pohjoismaisen sijoitusyhtiön Unconventional Venturesin julkaiseman raportin mukaan vain yksi prosentti maailman kaikesta yritysten keräämästä rahoituksesta menee naisten perustamille yrityksille. Suomessa luvun arvioidaan olevan noin viiden prosentin luokkaa, mutta ero miehiin on silti merkittävä.

– Naisilla on valtavasti tietoa ja kokemusta monista naisvaltaisista aloista kuten terveydenhuollosta tai opetuksesta. Tämä on hieno kampanja, joka nostaa esille naisten aliedustuksen startup-maailmassa, sillä naisten osaamista ja näkemystä tarvitaan uusissa tuote- ja palveluinnovaatioissa. Haluamme olla mukana kannustamassa yrityksiä antamaan tukensa tai investoimaan naisten yrityksiin, sanoo SEKin kampanjan yhteistyökumppanina toimivan Suomen Yrittäjänaisten toimitusjohtaja Carita Orlando tiedotteessa.

SEK valitsee kahdesta viiteen yritystä, joille se lahjoittaa luovaa työtä.

– Meillä on SEKissä 130 markkinointiviestinnän huippuosaajaa. Haluamme antaa vetoapua aloittaville naisyrittäjille ja auttaa heitä menestymään, kertoo yksi Mad Women -kolletiivin jäsenistä, SEKin seniorsuunnittelija Ritva Isteri.

Lähde: SEKin tiedote

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa