Stickelius-monumentti oli yksi Doggie Route to Happiness -nähtävyyksistä. Kuva: Helsinki Partners
Viestintä

Yhteisöllinen markkinointi kannatti – elokuussa järjestetty World Dog Show palkittiin Helsinki Travel Award -tunnustuksella

30.10.2025 10:10
Mikko Perttunen
”Kun yhteisö kokee omistajuutta, syntyy positiivinen ketjureaktio.”

Elokuun alussa yli 23 000 koiranomistajaa ympäri maailmaa saapui Helsingin Messukeskuksessa järjestettyyn World Dog Show 2025 -näyttelyyn.

Tapahtuma houkutteli 48 000 kävijää 73 maasta ja palkittiin nyt Helsinki Travel Award -tunnustuksella.

Tapahtuman onnistuneen yhteismarkkinoinnin takana olivat Kennelliitto, luova toimisto BBO Creative, Helsingin kaupunki, Helsinki Partners, digikumppani Gidiup, tapahtuman yhteistyökumppanit Primadog, Paikka, Loisto Eläinlääkärit ja lukuisat muut toimijat.

"Tapahtuman ilme, logo ja videot saivat valtavasti positiivista palautetta."
MAINOS
MAINOS

Tapahtuman yhteisöllinen markkinointi osoittautui poikkeuksellisen tulokselliseksi: näytteilleasettajat, kasvattajat, harrastajat ja järjestöt halusivat kaikki olla osa tapahtumaa ja jakaa sitä omissa kanavissaan.

– Kun yhteisö kokee omistajuutta, syntyy positiivinen ketjureaktio – kaikki haluavat olla mukana, eikä kukaan halua jäädä paitsi, Kennelliiton viestintäpäällikkö Liisa Suoninen toteaa tiedotteessa.

– Tapahtuman ilme, logo ja videot saivat valtavasti positiivista palautetta – jopa niin paljon, että osittain samoja elementtejä käytetään jatkossa myös Koiramessuilla, Suoninen jatkaa.

Tapahtuman visuaalinen ilme ja pääkampanja olivat BBO Creativen käsialaa.

World Dog Show’n markkinoinnissa korostettiin vahvasti koirien hyvinvointia. Viestinnässä haluttiin näyttää, että tapahtuma on iloinen ja turvallinen kokemus niin eläimille kuin omistajillekin.

– Näyttelyiden tulee olla iloisia asioita erityisesti koirille! Suomalainen koirakulttuuri on vahvasti hyvinvointiin nojaava, ja halusimme tuoda sitä esiin läpi tapahtuman. Koirat ovat meille perheenjäseniä – ja se välittyi kaikessa tekemisessä, Suoninen sanoo.

Yhteistyö Helsinki Partnersin kanssa huipentui United Imaginationsin suunnittelemaan Doggie Route to Happiness -konseptiin, jossa kaupungin ikoniset kohteet muuntuivat koira-aiheisiksi nähtävyyksiksi. Myös ravintolat ja kahvilat valmistautuivat koiravieraisiin.

Lue myös: Ulkomainoksissa pissaa – Helsinki Partners järjesti koirille oman sightseeing-kierroksen

Muokattu klo 13.24: Tarkennettu United Imaginations Doggie Route to Happinessin kohdalle.

MAINOS