Kuva: Visit Turku Archipelago
Brändit

Vuoden Huipuissa ja Grand Onessa loistanut Saaristo-brändi ehdolla kansainvälisessä kilpailussa

5.5.2025 8:55
Mikko Perttunen
Luova johtaja: ”Shortlistaus on iso kunnia:”

Visit Turku Archipelagon Saaristo-brändi on valittu kansainvälisen Creative Review Annual Awards 2025 -kilpailun Design-shortlistalle.

Saaristo pääsi finalistiksi kategoriasta Brand Identity – Launch. Kilpailussa palkitaan ainoastaan kategorioiden voittajat sekä jaetaan koko kilpailun Grand Prix -palkinto.

Visit Turku Archipelago on matkailun asiantuntijaorganisaatio, joka keskittyy Turun ja saariston matkakohteiden ja elämysten markkinointiin. Saariston brändin on suunnitellut ja tuottanut Bond Brand Consultancy.

MAINOS

Brändin jokaiselle kirjaimelle löytyi saariston yli 40 000 saaren joukosta oma saari, joista muodostettiin teksti Saaristo.

– Shortlistaus on iso kunnia, koska tunnustus tulee suunnittelutyötä maailmanlaajuisesti ja kriittisesti seuraavalta medialta ja sen valitsemalta juryltä. Tässä kilpailussa ei korostu markkinan ja trendin mukaan elävä hypetys tai kaupallisuus, vaan kilpailussa arvotetaan puhtaasti erottuvaa, laadukasta ja tarkoituksen mukaista designia ja brändityötä, Bond Consultancyn luova johtaja Liisa Paasio kertoo tiedotteessa.

Saaristo-brändi pääsi viime vuonna shortlistille Cannes Lions -festivaalilla Design-sarjassa, kategoriassa Creation of the New Brand Identity.

Tänä vuonna Saaristo on kahminut niin ikään palkintoja.

Saaristo voitti Vuoden Huiput -kilpailussa sekä kilpailun pääpalkinnon että kaksi Kultahuippua kategorioiden Kokemuksellisuus ja Muotoilu parhaana työnä. Maaliskuussa Saaristo voitti Grand One -palkinnon parhaasta brändi-identiteetistä.

Creative Review -palkinnot julkistetaan 8. toukokuuta.

MAINOS