Kaiku-kilpailun Grand Prix -palkinnon voitti Nollalinja, TBWA Helsinki ja Elokuvaääniyhtiö Humina. Kuva: Juho Kuva
Mainonta

Vuoden audiomainos on Nollalinjan Silent night, violent night – parhaana mainostoimistona palkittiin Folk Finland

14.3.2024 8:06
Mikko Perttunen
Todella HK -mainosmusiikki oli vuoden korvamato.

Audiomainonnan vuoden parhaat työt palkittiin eilen KaikuGaalassa.

Nollalinjan Silent night, violent night palkittiin kilpailun Grand Prix -palkinnolla. Lähisuhdeväkivaltatilanteissa auttavan puhelimen mainos voitti myös yhteiskunnallisen sarjan.

Mainoksesta vastasivat TBWA\Helsinki ja Elokuvaääniyhtiö Humina.

Lue myös: Jouluyö voi olla julma yö – Nollalinjan joulukampanja muistuttaa lähisuhdeväkivallasta kamppailulajiotteluiden symboliikalla

Nollalinjan Silent night, violent night -mainoksen idea oli tuomariston mukaan poikkeuksellinen.

– Kilpailun Grand Prix’ksi valittu työ nousi kaikilla mittareilla katsottuna voittajaksi: niin idealtaan, käsikirjoitukseltaan kuin tuotannoltaan. Voittajatyössä ei hurskastella yhteiskunnallisella aiheella vaan spotti hätkähdyttää, puhuttelee ja herättää tunteita. Voittajassa on jotakin ennenkuulumatonta, se pysäyttää ja tekee suuren vaikutuksen, Kaikun tuomaristo totesi perusteluissaan.

Vuoden korvamato -erikoispalkinnon vei Todella HK, joka palkittiin myös vuoden parhaana mainosmusiikkina. Myös Puuilo nappasi kaksi palkintoa – parhaasta audiokonseptista ja tuotteet-kategoriasta.

Vuoden mainostoimistona palkittiin Folk Finland, vuoden tuotantoyhtiönä Miracle Sound ja vuoden mediatoimistona Virta UM.

Kaiku-audiokilpailun voittajat

Audiokonsepti: En. Tuun. (Puuilo-myymäläketju) – Puuilo Oyj / Filmo Oy / Group M Finland Oy

Mainosmusiikki: Todella HK (HK) – HKScan / SEK / Volume Productions Helsinki Oy / Dagmar

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Paikallinen: Aidosti Merellinen (Virpiniemi Golf) – Virpiniemi Golf Oy / Miracle Sound Oulu Oy

Palvelut: Supla Soittelijat (Supla) – Nelonen Media Oy / 358 / Sanoma Media Finland Oy

Teho: Black Week (Vapaa-ajan ja urheilun vaatteet sekä välineet) – Budget Sport / Heku-ryhmä / Toast Post Production Oy / Dentsu

Tuotteet: Puuilo (Puuilo Oyj myymäläketjun tuotteet) – Puuilo Oyj / Filmo Oy / Group M Finland Oy

Yhteiskunnallinen: Silent night, violent night (Nollalinjan auttava puhelin) – TBWA\Helsinki / Elokuvaääniyhtiö Humina

Yrityskuva: Hetki Särkisalon saaristossa (Saaren Taika -brändi) – Saaren Taika / Bauer Media Oy

Yritysvastuu: 514 kiloa (ruokahävikin vähentäminen) – Fiksuruoka / Fiksuruoka-inhouse / Miracle Sound Oy

Vuoden korvamato: Todella HK (HK) – HKScan / SEK / Volume Productions Helsinki Oy / Dagmar

Vuoden ääninäyttelijä: Ushma Olava

Vuoden radiomainostaja: OP Ryhmä

Vuoden mediatoimisto: Virta UM

Vuoden mainostoimisto: Folk Finland

Vuoden tuotantoyhtiö: Miracle Sound

Grand Prix: Silent night, violent night (Nollalinjan auttava puhelin) – TBWA\Helsinki / Elokuvaääniyhtiö Humina

Kuuntele kaikki työtä täältä.

Kaiku-kilpailun järjestää vuosittain kaupallisten radioiden kattojärjestö Radiomedia. Audiomainoskilpailuksi muuttuneeseen Kaikuun pystyi tänä vuonna ilmoittamaan äänimainoksia, jotka on ensiesitetty vähintään yhdellä kotimaisella radiokanavalla tai radioyhtiön omistamalla alustalla 14.11.2022–31.12.2023 välisenä aikana.