Slush
Ilmiöt

Viisi tärppiä Slushiin: Onlyfans-johtajat kertovat kontroversiaalin brändin johtamisesta, Twitchin toimitusjohtaja jakaa vinkit vaikuttajamarkkinointiin, paljon puhetta web3:sta…

16.11.2022 15:30
Toni Rajamäki
Teknologia- ja kasvuyritystapahtuma Slush alkaa torstaina Messukeskuksessa.

Teknologia- ja kasvuyritystapahtuma Slush on edessä tällä viikolla. Tapahtuma käynnistyy Messukeskuksessa torstaina ja päättyy perjantaina. 

Tiivistahtisessa tapahtumassa on lukuisia mielenkiintoisia puheenvuoroja useilla eri lavoilla. Vierailijoina on paitsi kasvuyrityksiä ympäri maailman myös tunnettuja huippubrändejä, joiden johtajia nousee lavalle.

MarkkinointiUutiset poimi valtavasta tapahtumamassasta viisi tärppiä Slush-vierailijoille:

Paljon puhetta web3:sta

Internetin kolmas aalto on vielä pieni, mutta se kasvaa vauhdilla. Web3 tai kolmannen sukupolven internet on laaja käsite, mutta lyhyesti sanottuna kyse on siitä, että data siirtyy yritysten tietokannoista lohkoketjuihin. Web3:een liittyy vahvasti myös tämän päivän villitykset metaversumi ja NFT:t.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Luonnollisesti Slushissa pureudutaan web3:een tarkasti. Sitä käsitellään useissa puheenvuoroissa, vaikka web3 ei olisikaan pääteemana. Jos haluaa kuulla täysin web3:een keskittyneitä puheenvuoroja, kryptovälittäjä Moonpayn strategiajohtaja Zeeshan Feroz avaa lavalla perjantaina, kuinka kuluttajat saadaan mukaan web3-maailmaan. Perjantaina web3:n saloihin pääsee tutustumaan myös Blockchain.comin perustajan Nicolas Caryn puheenvuorossa, jossa kuullaan, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Torstaina nähdään myös tuote- ja palvelulanseerauksia, jotka liittyvät web3:een. 

Kontroversiaalin bisneksen johtaminen

Mukana olevista brändeistä yksi mielenkiintoisimmista on Onlyfans, jossa sisällöntuottajat tarjoavat katsojille sisältöä maksua vastaan. Onlyfans pyörii eniten otsikoissa eroottisen sisältönsä takia.

Slushissa pääsee torstaina kuulemaan Onlyfansin toimitusjohtaja Amrapali Gania ja strategiajohtaja Keily Blairia, jotka kertovat, millaista on johtaa kontroversiaalia brändiä. Sisältöä ei ole sen tarkemmin määritelty, mutta varmaa on, että Onlyfansin kaltaiselta brändiltä voi oppia paljon.

Vaikuttajamarkkinoinnin oppeja Twitchin perustajalta

Oppejaan tarjoilee myös striimauspalvelu Twitchin toimitusjohtaja Emmett Shear, joka on myös yksi sovelluksen perustajista. Shear nousee lavalle perjantaina, ja hän puhuu sisällöntuottajien alustoista, eli aihe linkittyy vahvasti muun muassa vaikuttajamarkkinointiin. Shear tarttuu eri alustojen kasvuun ja tulevaisuuteen sekä jakaa oppinsa siitä, kuinka kuluttajabrändit voivat menestyä Twitchin kaltaisilla alustoilla, joihin kuuluvat yhtä lailla YouTube, TikTok, Instagram ja monet muut.

Miki Kuusi tunnetun podcast-juontajan tentissä

Suomalaisista yksi mielenkiintoisimmista nimistä Slushissa on Woltin perustaja ja toimitusjohtaja Miki Kuusi, joka nousee lavalle perjantaina. Kuusi on lavalla nauhoittamassa huippusuosittua 20VC-podcastia, jolla on noin 1,3 miljoonaa kuuntelijaa jaksoa kohden. Podcastin juontajana toimii Harry Stebbings, joka tenttaa Wolt-miljonääriä parinkymmenen minuutin ajan. Varsinainen aihe ei ole tiedossa, mutta varmaa on, että luvassa on mielenkiintoinen keskustelu. Kuusella riittää tarinaa, Stebbingsillä paljon hyviä kysymyksiä.

Pohjoismaisia johtamisoppeja Ilkka Paanasen johdolla

Torstain suurin suomalaisnimi on Supercellin perustaja ja toimitusjohtaja Ilkka Paananen, joka on mukana mielenkiintoisessa keskustelussa Mantlen Josefine Landgardin ja Cherry Venturesin Sophia Bendzin kanssa. Kolmikon keskustelussa puhutaan pohjoismaisesta johtajuudesta. Esimerkkeinä käytetään Spotifya, Supercelliä ja Kryta. Tarkoituksena on tehdä katsaus siihen, kuinka näitä menestysyhtiöitä johdetaan.