Digitaalisuus

Ulkomaiset asiakkaat ovat löytäneet suomalaiset verkkokaupat aiempaa paremmin

Suomalaiset pk-yritykset ovat löytäneet uusia asiakkaita ulkomailta.
Kuva:
Unsplash/John Schnobrich
Ulkomaiset asiakkaat ovat löytäneet suomalaiset verkkokaupat aiempaa paremmin

Koronapandemia on vauhdittanut yritysten digitalisaatiota ja lisännyt kuluttajien verkkoshoppailua, mikä on luonnollisesti ollut lottovoitto verkkokaupalle.

Koronapandemia on ravistellut monia yrityksiä, mutta etenkin digitalisaatiossa pitkällä olevat yritykset ovat hyötyneet kriisistä. Muun muassa useat suomalaiset verkossa myyntiä tekevät pk-yritykset ovat löytäneet uusia asiakkaita ulkomailta, kertoo maksujenvälitysjärjestelmäpalvelua tarjoavan PayPalin data.

PaylPal kertoo, että yhtiön kautta tapahtuva suomalaisten pk-yritysten maksuliikenne kasvoi viime vuonna 42 prosentilla. Maksujen kokonaisarvo kasvoi jopa 61 prosentilla. Kasvu on jatkunut myös tänä vuonna, sillä vuoden ensimmäisen neljänneksen maksuliikenne kasvoi 37 prosentilla viime vuoden vertailujaksoon peilattuna.

Yli 200 maassa toimiva PayPal helpottaa etenkin Suomen ulkopuolelle tapahtuvaa myyntiä, ja valtaosa suomalaisten pk-yritysten PayPal-maksuliikenteestä tuleekin ulkomailta.

– Suomella on suuri kasvupotentiaali verkkokaupan kehittymisessä. Jo nyt ulkomaiset asiakkaat ovat löytäneet hyvin suomalaisiin verkkokauppohin, sillä valtaosa maksuliikenteestä tulee Suomen ulkopuolelta, sanoo PayPalin Pohjoismaiden pääjohtaja Jonas Breding tiedotteessa.

– Monille suomalaisyrityksille nopea sopeutuminen digitalisaation uuteen aikakauteen on tuottanut harmaita hiuksia. Olemme kuitenkin iloisesti yllättyneitä Suomen huimista kasvuluvuista. Kasvu ei ollut vain merkki poikkeuksellisesta vuodesta, vaan se on osoittautunut tasaiseksi trendiksi.

Lähde: PayPal

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa