Ilmiöt

Trendilaji padel kiinnostaa nyt myös brändejä – “Olemme saaneet useita loistavia kumppanuuksia”

Suomen Padelliitto solmi yhteistyössopimuksen digitaalisiin urheilukumppanuuksiin keskittyneen startupin 10.fi:n kanssa.
Kuva:
10.fi
Trendilaji padel kiinnostaa nyt myös brändejä – “Olemme saaneet useita loistavia kumppanuuksia”

Padel on verrattain uunituore urheilulaji, joka on kuitenkin saavuttanut nopeasti suomalaisten suosion. Pelaajamäärät kasvavat räjähdysmäisesti, ja uusia pelikenttiä nousee ympäri Suomen. 100 000 suomalaispelaajan rajan uskotaan rikkoutuvan lähivuosina, kuten myös 1000 padelkentän rajan.

Luonnollisesti lajin suosio on herättänyt myös brändien kiinnostuksen. Suomen Padelliiton kumppanuus- ja markkinointipäällikön Mika Virmalaisen (kuvassa keskellä) mukaan tehtävää on tietenkin vielä paljon, mutta liitto on jo saanut useita yhteistyösopimuksia.

– Padel on uusi ja raikas tuulahdus urheilurintamalla, ja moni yritys haluaa samaistua siihen kumppanuuden kautta. Matka on vasta alussa, mutta olemme saaneet liitolle jo useita loistavia kumppanuuksia. Yrityskumppanit ovat tärkeitä, koska ne osaltaan mahdollistavat lajin kehittymisen, Virmalainen sanoo 10.fi:n tiedotteessa.

Padelliitto solmi hiljattain yhteistyösopimuksen digitaalisiin urheilukumppanuuksiin keskittyneen 10.fi:n kanssa. Suomalaisstartupin tehtävänä on vauhdittaa lajin kasvua erilaisten yhteistyömallien ja uusien yrityskumppanien kautta.

Yhteistyö on jo alkanut, ja Virmalainen kertookin liiton saaneen mukaan jo isoja brändejä.

– Nyt on aika ottaa seuraava askel eteenpäin lajin kehittämisessä. Yhteistyö 10.fin kanssa on tärkeä osa kokonaisuutta ja mahdollistaa sen, että olemme alkaneet saada mukaan isoja brändejä monivuotisilla sopimuksilla.

10.fi onnistui jo haalimaan monivuotisen pääyhteistyökumppanin liiton järjestämään Suomen-kiertueeseen, Finnish Padel Touriin. Kumppanuudesta tiedotetaan tarkemmin myöhemmin. Uusin kampanjoihin kuuluu mysli- ja grandolabrändi Paulúnsin kanssa tehtävä Paulúns Padel Challenge, jossa kaksi harrastepelaajaa pääsee kohtaamaan Suomen padelmaajoukkueen kaksi pelaajaa. Kampanja näkyy syksyn aikana monikanavaisesti.

– Edellytykset hedelmälliselle yhteistyölle ovat parhaimmillaan, kun sopivat kumppanit löytävät toisensa. Padel on kiinnostava laji, jonka suomalaiset ovat jo löytäneet. Uskon siksi, että seuraavaksi sen löytää moni hyvä kumppani, kertoo 10.fi:n taustalla toimivan 10 Sports Marketing Hubin perustaja Erkko Simsiö (vasemmalla).

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa