Teknologia- ja kasvuyritystapahtuma Slush valtaa Helsingin Messukeskuksen torstaina ja perjantaina. Puheenvuorot alkavat lavoilla parhaimmillaan vain muutaman minuutin välein, eikä kaikkea onnistu varmasti seuraamaan se kuuluisa vanha Erkkikään.
Koostimmekin laajasta kattauksesta muutaman vinkin MarkkinointiUutisten lukijoille:
Ehkä vähemmän yllättäen tekoäly on läsnä monessa tapahtuman puheenvuorossa, mutta onnistuuko joku tuomaan aiheeseen jotain uutta? Yrityksestä se ei varmasti jää kiinni, sillä kiinnostavia puhujia aiheen tiimoilta on rutkasti.
Torstaina Picsartin Hovhannes Avoyan ja Axiosin Kia Kokalitcheva puivat tekoälyn vaikutusta työelämään. Pari tuntia myöhemmin Tinderin entinen toimitusjohtaja Renate Nyborg ja Lakestarin Mika Salmi pyörittelevät aihetta sosiaalisuuden ympäriltä. Aiheuttaako tekoäly yksinäisyyttä vai voisiko se olla jopa apu siihen?
Torstain lopuksi Founder Stagelle nousee Open AI:n Romain Huet keskustelemaan Thrive Capitalin Vince Hankesin kanssa.
Builder Stagella käydään koko tapahtuman ajan askel askeleelta läpi startupin matka ideasta exitiin. Ensimmäisen päivän viidestätoista puheenvuorosta voivat kiinnostaa esimerkiksi brändin luominen, josta puhuvat Rahul Vohra ja Henri Mäkivirta, Juha Paanasen design-puheenvuoro ja hinnoittelusta kertova Lubomila Jordanova. Toisena päivänä muun muassa kasvatetaan asiakaspohjaa Chris Van Peltin johdolla.
Vastuullisuus on myös esillä monella tavalla Slushissa. Kiinnostava puheenvuoro voi löytyä esimerkiksi perjantai-iltapäivältä, jolloin yritysten etiikasta puhuu Erika Cheung, joka oli mukana paljastamassa bioteknologiayritys Theranosin laajaa huijausta.
Myös Suomen entinen pääministeri Sanna Marin on jälleen tapahtumassa puhumassa johtajuudesta kakkospäivän viimeisenä puheenvuorona Founder stagella.
MarkkinointiUutisten toimitus on paikalla Slushissa. Mikäli bongaat meidät, nykäise hihasta ja tule juttusille vaikka vain kertoaksesi, mihin kiinnostavaan sinä olet törmännyt tapahtumassa.
Meille voi myös vinkata kiinnostavista aiheista Slushissa (tai muutenkin) – laita vaikka sähköpostia osoitteeseen toimitus@markkinointiuutiset.fi