Toimistot

TBWA\Helsinki pokkasi kaksi palkintoa arvostetussa D&AD Awards -kilpailussa, myös Kurio sai tunnustusta

Kaksi suomalaistoimistoa palkittiin kansainvälisessä huippukilpailussa.
Kuva:
Unsplash/Alesia Kazantceva
TBWA\Helsinki pokkasi kaksi palkintoa arvostetussa D&AD Awards -kilpailussa, myös Kurio sai tunnustusta

TBWA\Helsinki on jälleen saanut kansainvälistä tunnustusta töistään. Toimisto voitti torstaina kaksi palkintoa arvostetussa ja perinteikkäässä luovan viestinnän D&AD Awards -kilpailussa.

TBWA\Helsinki voitti sarjat Typography ja Type Design. Typography-sarjassa palkittiin toimiston Tietoevrylle tekemä The Polite Type -työ, joka voitti Wood Pencil -palkinnon. Type Desing -sarjassa toimisto sai Graphite Pencilin Climate Crisis Font -työllään. TBWA teki laajalti menestyneen Ilmastofontin yhteistyössä Helsingin Sanomien kanssa.

Lue myös:

TBWA\Helsinki nappasi ennätyksellisen potin Grand One -kisassa, pääpalkinnot menivät Nesteelle ja JVG:n vappukonsertille

TBWA\Helsingin suunnittelema projekti nappasi Vuoden Huiput -kisan Grand Prix’n

Vuoden Toimisto 2021 -voittajat selvillä – TBWA Helsinki juhli taas


Muista suomalaisista menestystä niitti sosiaalisen median asiantuntijatoimisto Kurio, joka oli pokkaamassa pääpalkintoa sarjoissa Radio & Audio (Tactical) ja Impact (Advertising, Non-Profits). Voitot tulivat työllä Money Makes Money, joka toteutettiin yhteistyössä maailman laajimman itsenäisten toimistojen ketjun The Network Onen toimistojen kanssa. Kurio vastasi kampanjan sosiaalisen median suunnitelmista ja toteutuksista.

– Tämä on upeimpia tunnustuksia, mitä työlleen voi kuvitella. Käsityksemme mukaan näitä ei ole aiemmin napattu Suomeen kuin kymmenkunta. Tämä on myös hieno osoitus globaalin yhteistyön voimasta. Tässä kampanjassa koko tiimi oli täysillä mukana jokaisesta Teams-palaverista seuraavaan, kertoo Kurion toimitusjohtaja Tommi Opas tiedotteessa.

Kilpailun menestynein suomalaistaho oli kuitenkin Sallan kunta, jonka Save Salla – Save the Planet -ympäristökampanja palkittiin kahdeksassa eri kategoriassa. Työn takana on House of Lapland, joka on Lapin kuntien ja korkeakoulujen sekä Lapin Yrittäjien omistama maakunnallinen markkinointi- ja viestintätalo.

Suomalaisbrändeistä kilpailussa oli ehdolla myös Levi Ski Resort, jonka Levi Resort App taisteli palkinnosta Digital Design -sarjassa, mutta työ jäi ilman palkintoa. Sovelluksen taustalla ovat digipalveluja tarjoavat HiQ Finland ja Great Apes.

Juttua muokattu 28. toukokuuta 2021: Lisätty maininta Save Salla – Save the Planet -kampanjan menestyksestä.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa