Unsplash
Mainonta

Tässä ovat vuoden 2022 katsotuimmat mainokset YouTubessa

9.12.2022 14:05
Toni Rajamäki
Amazonin Super Bowl -mainos nappasi ykkössijan.

Videomainoksien suosio kasvaa vauhdilla ympäri maailmaa, mikä ei yllätä, sillä tutkimusten mukaan videot sitouttavat paremmin ja keräävät suuremman yleisön kuin perinteiset mainokset.

Mutta millaiset videomainokset vetävät parhaiten? YouTube on listannut tämän vuoden 10 katsotuinta videomainosta alustalla, ja listasta saa hyvän kuvan siitä, millainen sisältö iskee ihmisiin. Listassa on huomioitu brändien tileillä julkaistut mainokset ja niiden katselumäärät.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Ykköspaikan vei Amazonin Super Bowl -mainos, joka keräsi tapahtuman aikaan suurta huomiota. Super Bowl -mainoksiin käytetään rahaa avokätisesti, ja suosituimmat mainokset keräävät aina kymmeniä miljoonia katselukertoja YouTubessa.

Amazonin Mind Reader -nimisessä työssä mainostetaan virtuaaliavustaja Alexaa, joka esitetään mainoksessa ajatustenlukijana. Ja kuten hyvään Super Bowl -mainokseen kuuluu, näyttelijöinä on kovan luokan julkkiksia. Amazonin mainoksessa esiintyvät Hollywood-tähti Scarlett Johansson ja SNL-ohjelmasta tähdeksi ponnistanut Colin Jost.

Mainos on kerännyt yhteensä 69 miljoonaa katselukertaa YouTubessa.

Kymmenen parhaan joukkoon mahtuu myös toinen Super Bowl -teos, Squarespacen Sally’s Seashells -mainos.

Kymmenestä katsotuimmasta mainoksesta seitsemän tulee Yhdysvalloista. Toiseksi ylsi egyptiläisen Telecom Egyptin mainos. Kuudennelta sijalta löytyy VisitKorean mainos ja yhdeksänneltä sijalta Chevrolet Brasilin mainos.

Vuoden 2022 10 katsotuinta mainosta YouTubessa:

1. Amazon

2. Telecom Egypt

3. Clash of Clans

4. Apple

5. Hyundai

6. VisitKorea

7. HBO Max

8. Netflix

9. Chevrolet Brasil

10. Squarespace