Brändit

Tampereen Kannen areenan uusi sponsorinimi selvillä

Nokia lähti uuden monitoimiareenan nimisponsoriksi.
Kuva:
Unsplash
Tampereen Kannen areenan uusi sponsorinimi selvillä

Tampereelle joulukuussa aukeavan Kannen areenan uusi nimisponsorikumppani on Nokia, tiedottaa areenaa hallinnoiva yhtiö. Areenan nimeksi tuli Nokia Arena.

Sponsorinimen suhteen on riittänyt viime viikkoina keskustelua, sillä areenan taustayhtiö perui sponsorinimisopimuksen teknologiayhtiö Uros Oy:n kanssa. Alun perin nimeksi piti tulla Uros Live Arena, mutta Uroksen liiketoimintaan liittyvät epäselvyydet ja taloudelliset vaikeudet muuttivat areenayhtiön mielen.

– Uros Oy:n saama julkisuus on liitetty vahvasti ja negatiivisesti myös areenaan. Lisäksi nimikumppanin taloudellisesta asemasta julki tulleet tiedot ovat aiheuttaneet vakavan epäilyn siitä, onko yhtiöllä kykyä vastata nimisopimuksen mukaisista velvoitteistaan jatkossa, areenayhtiön toimitusjohtaja Marko Hurme kommentoi tiedotteessa muutama viikko sitten.

Nokian kanssa tehty sopimus on viisivuotinen, ja se sisältää option myös seuraavasta viidestä vuodesta. Sopimuksen arvoa ei paljastettu.

– Olemme ylpeitä tämän historiallisen yhteistyön julkistamisesta. Nokian tarina sai alkunsa täällä Tampereella 156 vuotta sitten ja Suomella ja Tampereella on edelleen tärkeä rooli Nokian teknologiajohtajuuden varmistamisessa. Elämyksellisyyden ja digitaalisuuden merkitys niin fyysisissä kuin virtuaalisissa kohtaamisissa tulee muuttumaan merkittävästi 5G-teknologian tuomien mahdollisuuksien myötä. Nokia Arena tulee olemaan edelläkävijä musiikin, urheilun ja liike-elämän kohtaamisissa ja ennen kaikkea, se on suomalaisen osaamisen näyteikkuna maailmalle, sanoo Nokian Matkapuhelinverkot-liiketoimintaryhmän johtaja ja Suomen maajohtaja Tommi Uitto tiedotteessa.

– Tämä on hieno hetki meille. Olemme erittäin ylpeitä yhteistyöstä ikonisena brändinä ja teknologiajohtajana tunnetun Nokian kanssa. Nokialla on pitkä historia koko Tampereen ja Suomen teknologiaosaamisen kehittämisessä. Meille oli tärkeää löytää kumppani, joka jakaa visiomme ja arvomme. Lisäksi halusimme, että kumppanilta löytyy näkemystä uusien teknologioiden hyödyntämisestä ja kävijäkokemuksen kehittämisestä. Nokiassa yhdistyvät nämä kaikki, jatkaa areenayhtiön toimitusjohtaja Hurme.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa