Toimistot

Suomalainen startup-yritys keräsi lähes neljän miljoonan euron rahoituksen ja tähtää nyt alallaan koko Euroopan valtiaaksi

Rajua kasvua tavoittelevalla yrityksellä on asiakkaita jo 14 maassa.
Kuva:
Sebastian Trzaska
Suomalainen startup-yritys keräsi lähes neljän miljoonan euron rahoituksen ja tähtää nyt alallaan koko Euroopan valtiaaksi

Markkinointiteknologiayritys Sellforte on kerännyt vajaan neljän miljoonan euron rahoituksen, jonka avulla suomalais-startup mielii entistä vahvemmin ulkomaille. Rahoituskierroksen johtavana sijoittajana toimi pääomasijoitusyhtiö Sonae IM. Muita tärkeitä sijoittajia olivat pääomasijoitusyhtiöt Icebreaker.vc ja Bonnier Ventures.

Yrityksen kehittämä markkinoinnin optimointialusta Sellforte on herättänyt suurta mielenkiintoa ulkomailla, sanoo Sellforten toimitusjohtaja Juha Nuutinen MarkkinointiUutisten haastattelussa. Alusta kokoaa yritykselle kaiken markkinointidatan yhteen paikkaan ja kertoo kampanjaan käytetystä mediasta riippumatta toisiinsa nähden vertailukelpoisia lukemia.

– Data-analytiikkamme laskee jokaiselle kampanjalle ROI-luvun, ja alustalla jokaista ROI:ta voi vertailla keskenään. Oli kyseessä sitten tv-mainoskampanja tai sosiaalisen median kampanja, sanoo Nuutinen.

Sellforten SaaS-alusta hyödyntää itse kehitettyä data-analytiikkaa ja tekoälyä markkinointi-investointien tehokkuuden mittaamiseen. Alustan ideana on auttaa yrityksiä tunnistamaan tehokkaimmat markkinointikeinot. Parhaimmillaan alusta auttaa yrityksiä säästämään rahaa, mutta samaan aikaan tehostamaan markkinointia.

– Tavallisesti asiakkaamme onnistuvat parantamaan markkinointinsa tehokkuutta 20–30 prosenttia optimoimalla medioiden, kampanjoiden, brändien ja maantieteellisten alueiden yhdistelmät sekä investointien ajoituksen, kertoo Nuutinen.

Sellforte pyrkii rahoituksen avulla vauhdittamaan kansainvälistymistään palkkaamalla lisää myyntihenkilöstöä sekä tekemällä alustasta entistä paremman. Tällä hetkellä startupilla on toimistot Espoossa, Tukholmassa ja Amsterdamissa sekä asiakkaita 14 eri maassa. Suomessa yrityksellä on asiakkainaan isoja brändejä aina Tokmannista ja Gigantista lähtien.

Seuraavaksi Sellforte perustaa toimiston Saksaan, mutta kasvu ei jää siihen.

– Tällä hetkellä etsimme maajohtajaa Saksasta, mutta pitemmällä tähtäimellä haluamme valloittaa koko Euroopan. Sen jälkeen tulee Pohjois-Amerikka, Nuutinen heittää naurahtaen mutta samaan aikaan tosissaan.

Sellfortella on maailmalla kilpailua, mutta Nuutisen mukaan suomalaiskeksinnöllä on yksi etu muihin nähden.

– Analytiikan laatu. Se on parempi kuin muilla. Meillä on nerokas data science team, Nuutinen päättää.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa