Spar International on valinnut suomalaisen mainosteknologiayrityksen Doohlabsin alustakumppanikseen rakentamaan kansainvälistä in-store retail media -verkostoaan.
Doohlabs rakentaa yhdessä Spar Internationalin ja Spar-maiden kanssa retail media -verkoston, joka palvelee sekä kansainvälisiä brändejä että paikallisia mainostajia. Sparilla on tällä hetkellä yli 13 900 myymälää 48 maassa.
Lue myös: Tokmanni haastaa ruokakauppa-alaa Spar-tuotemerkillä
– Kansainvälinen Spar-ketju on Doohlabsille erinomainen kumppani, sillä alustamme on suunniteltu toimimaan vaativissa ympäristöissä, joissa yritys toimii useilla markkinoilla ja eri retail median liiketoimintamalleilla, Doohlabsin toimitusjohtaja Janne Lohvansuu toteaa tiedotteessa.
Kansainvälinen mediatoimistoketju Group M arvioi retail median liiketoiminnan olevan vuonna 2025 yli 171 miljardia dollaria sekä ohittavan lähiaikoina tv-mainonnan arvon Yhdysvalloissa.
Doohlabs on vuonna 2019 perustettu suomalainen mainosteknologia-alan yritys, joka kehittää kaupan omaan dataan perustuvia myymälämainonnan ratkaisuja.