Toimistot

Sometoimisto Kurion Jari Lähdevuori: ”Ilman Cannesia tekemisemme olisi erilaista”

21.6.2022 12:45
Iina Kansonen
Lähdevuorta kiehtoo Cannesin ainutlaatuinen tunnelma. ”Täällä tunnen olevani osa suurempaa markkinointiviestintäalaa ja näen, että se on oikeasti iso ja tärkeä juttu.”

Suomalaiset Cannesissa. MarkkinointiUutiset jututtaa Cannes Lions -festivaaleilla vierailevia suomalaisia.

Sosiaaliseen mediaan erikoistuneen toimiston Kurion luova johtaja Jari Lähdevuori tuntee Cannes Lionsin voittajat viimeisimpien vuosien ajalta kuin omat taskunsa. Hän on ollut kymmenisen vuotta mukana Kuriolla tekemässä tutkimusta festivaalien voittajatöistä ennen kaikkea sosiaalisen median näkökulmasta.

”Olen skannannut läpi tuhansia töitä. Ne keissit ovat vaikuttaneet vahvasti kaikkeen, mitä mietin ja teen. Jos en olisi koskaan käynyt Cannesissa, olisi tekemisemme luultavasti erilaista kuin nyt”, Lähdevuori sanoo.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Hän kertookin hakevansa festivaaleilta ennen kaikkea inspiraatiota omaan työhönsä.

”On hienoa päästä näkemään maailmanluokan kampanjoita. Tämä on viisi päivää todellista inspiraatioilotulitusta.”

Inspiraation lisäksi häntä kiehtoo Cannesin ainutlaatuinen tunnelma.

”Täällä tunnen olevani osa suurempaa markkinointiviestintäalaa ja näen, että se on oikeasti iso ja tärkeä juttu eikä vain PowerPointien hakkaamista toimistolla.”

Lähdevuori iloitsee myös Cannesissa sattuneista kohtaamisista – sekä sovituista että sattumanvaraisista. Hän kertoo tavanneensa maanantaina sattumalta kolme kansainvälistä kontaktia eri puolilta maailmaa.

”Tällaiset kohtaamiset mahdollistavat sen, että yhteistyö on ehkä askelen lähempänä toteutumista.”

Lähdevuori kertoo olleensa aina tyytyväinen festivaalin ohjelmaan. Hänen kiittelee puheenvuorojen aiheiden laajaa kirjoa ja sitä, että somealustat ovat ottaneen entistä suurempaa roolia festivaalialueella.

Nyt kuudetta kertaa Cannes Lions -festivaaleilla vieraileva Lähdevuori on aikaisemmin ollut Cannesissa vetämässä muun mussa työpajaa tekoälystä ja johtamassa Social Media Academya. Vuonna 2020 hänen piti olla festivaaleilla puhumassa, mutta tapahtuma peruttiin koronan vuoksi.