Kuvaaja:
Toimistot

Juha-Petteri Kukkonen palaa mainosmaailmaan: osti osuuden Sherpasta

17.1.2023 8:10
Iina Kansonen
Kukkonen on työskennellyt aikaisemmin muun muassa mainostoimisto SEKissä ja Kaslink-perheyrityksessä.

Juha-Petteri Kukkosesta (kuvassa vasemmalla) on tullut luovan toimiston Sherpan omistaja 1.1.2023.

– Tuntuu luonnolliselta ja hyvältä palata takaisin mainosmaailmaan. Olin aikaisemmin työurallani SEK:ssä, Satamassa ja Valvella. Sittemmin siirryin perheyrityksemme Kaslinkin luovaksi johtajaksi. Tulevaisuuden suunnitelmani on vahvistaa Sherpan laaja-alaista näkemystä luovuudesta. Luovuus on paljon muutakin kuin vain tarinankerrontaa tai mainosluovuutta, Kukkonen sanoo tiedotteessa.

Alun perin meijerinä toiminut Kaslink muuttui muutamassa vuodessa meijeristä kauratuotteiden valmistajaksi. Sherpan hallituksen puheenjohtaja Pauli Waroma (kuvassa oikealla) sanoo sen olleen pitkälti brändityötä.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

 – Kiinnostukseni yhteistyöhön Kukkosen kanssa heräsi siitä, että hän ei vain ole miettinyt suuria brändillisiä muutoksia, vaan on ollut myös käytännössä toteuttamassa niitä, kertoo Waroma.

Fazer osti Kaslinkin osakekannan vuonna 2019. Kukkonen on panostanut viime vuosina enkelisijoittamiseen. Hän kokee paluunsa mainosalalle tapahtuvan hyvään aikaan nyt, kun ala on murroksessa.

– Voimme yhdessä synnyttää uusia tapoja kasvattaa asiakkaiden liiketoimintaa ja brändiarvoa globaalissa myllerryksessä erilaisilla luovilla ratkaisuilla, hän toteaa.

 Waroma huomauttaa tiedotteessa, että luovuutta tarvitaan nyt enemmän kuin koskaan.

– Mitä niukemmat resurssit on ja mitä voimakkaammin digitalisaatio disruptoi tekemisen tapaa, sitä tärkeämmässä roolissa luovuus on. Niin brändin ytimen luomisessa, markkinointiviestinnässä, viestinnässä kuin liiketoiminnan kehityksen syvimmässä ytimessä. Kukkosella on näyttöjä luovasta liiketoiminnan muotoilusta.

Otsikkoa muokattu 17.1.2023 klo 8.51: Selvennetty, että Kukkonen osti osuuden osakekannasta.