Mainonta

Sanomalle viisi palkintoa Native Advertising Awards -kilpailussa – DNA:n ja Aku Ankan yhteistyö pokkasi kultaa

12.5.2023 8:50
Mikko Perttunen
Kilpailussa palkittiin myös Aller Media ja Readpeak.

Kansainvälisen natiivimainonnan kilpailun, Native Advertising Awardsin, palkinnot jaettiin keskiviikkona Kööpenhaminassa. Sanoman kuusi ehdokaslistoilla ollutta työtä palkittiin yhteensä viisi.

– Kisasimme kovassa seurassa tunnettujen ja arvostettujen julkaisijoiden, kuten Washington Post ja BBC kanssa, ja tämä tulos todistaa sen, että meillä on täällä Sanomalla natiivimainonnan huippuosaamista ihan globaalilla tasolla, Sanoman sisältöjohtaja Petra Saikku toteaa tiedotteessa.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Kultaa Sanoma voitti kategoriassa Best Use of Print Media DNA:lle tehdyllä Ensiluuri untuvikolle -kampanjalla ja Keskolle tehdyllä Tähtikokkien Bocuse d’Or -ohjelmalla ja siihen liittyvillä sisällöillä kategoriassa Best Use of AFP Broadcast. Samassa kategoriassa irtosi myös hopeaa Remppa vai muutto -ohjelman Nordea-kampanjalla.

Lisäksi hopeaa kisassa sai Danske Bankin Taloudellinen mielenrauha -talk show Best Integrated Program (Omni-Channel Integration) -kategoriassa ja pronssia Svenska Kulturfonden i Björneborgin natiivikampanja Best Use of Native Advertising on a Small Budget -kategoriassa.

Myös Aller Media Creative Studio voitti hopeaa kategoriassa Most Creative Native Advertising Campaign Lidlille suunnitellulla kampanjalla.

Niin ikään suomalainen Readpeak voitti Native Advertising Platform/Network of the Year -sarjan pronssia.

Katso kaikki voittajat täältä.

Artikkelia muokattu klo 12.00 lisäämällä Readpeakin palkinto.