Samsung
Brändit

Samsung ja TikTok lanseeraavat yhteistyössä uuden musiikkialustan

19.10.2022 9:55
Toni Rajamäki
Samsung sanoo yhteistyön kuvastavan brändin sitoutumista luovan ilmaisun vahvistamiseen.

Teknologiayhtiö Samsung ja lyhytvideopalvelu TikTok lanseeraavat yhdessä StemDrop-nimisen musiikkialustan, joka yhdistää musiikintekijät ja huippuluokan lauluntekijät, Samsung tiedottaa.

StemDrop lanseerataan TikTokissa 26. lokakuuta Simon Cowellin Syco Entertainmentin ja Universal Music Groupin luovalla ohjauksella sekä Samsungin tukemana. 

Alustan ideana on, että lauluntekijät julkaisevat StemDropissa singlejä, joita kaikki musiikintekijät voivat miksata vapaasti. TikTok-yhteisö pääsee miksaamaan kappaleen yksittäisiä komponentteja, kuten rumpuja, bassoa ja laulua, TikTok Soundsin kautta. StemDrop Music Mixer -työkalu puolestaan antaa tekijöille mahdollisuuden tuottaa kappaleesta omia versioita.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Ensimmäisenä käyttäjät pääsevät miksaamaan Grammy-voittaja Max Martinin 60 sekunnin pituista singleä.

– Olemme innoissamme voidessamme vihdoin julkistaa StemDropin maailmalle. Viihteen, musiikin ja teknologian suurimpiin lukeutuvat tahot tehostavat yhdessä musiikin löytämistä hyödyntäen ennennäkemättömällä tavalla TikTokin voimaa. Päivittäin tuntemattomat artistit jakavat musiikkiaan TikTokissa löytääkseen maailmanlaajuisen yleisön. StemDrop nostaa nämä lahjakkuudet nyt valokeilaan toimien ponnahduslautana uralle, sanoo TikTokin musiikin johtaja Ole Obermann tiedotteessa.

– Hittikappaleet ovat kuin timantteja, ja ne voivat muuttaa artistin uran yhdessä yössä. Joka päivä ladataan kymmeniä tuhansia kappaleita, ja tämä idea antaa artisteiksi pyrkiville mahdollisuuden tehdä yhteistyötä joidenkin maailman menestyneimpien lauluntekijöiden kanssa. Nähtäväksi jää  mitä tapahtuu. Tiedän, että on monia uskomattoman lahjakkaita ihmisiä, jotka yrittävät erottua joukosta ja uskon, että tällä voi olla suuri merkitys, toteaa Cowell.

Samsung haluaa yhteistyöllä tuoda esiin sitoutumistaan luovan ilmaisun vahvistamiseen. Tänä päivänä luovaa ilmaisua tehdään etenkin älylaitteilla, ja yksi isoimmista trendeistä on lyhytmuotoiset sisällöt.

– Ymmärrämme, että viihde, kuten elokuvat, pelit ja musiikki on jännittävintä kehittyessään. Kumppanuus TikTokin, Syco Entertainmentin ja Universal Music Groupin kanssa on mielenkiintoinen vaihe, joka voi määritellä musiikin luomisen uudelleen. Olemme erittäin innoissamme voidessamme kehittää kasvavaa rooliamme musiikkiteollisuudessa sekä inspiroidessamme teknologisia innovaatioita, sanoo Samsungin Euroopan markkinointijohtaja Benjamin Braun.