S-Pankki
Brändit

S-Pankki aloittaa brändiuudistuksen

2.9.2021 11:00
Toni Rajamäki
Pankki luopuu FIM-brändistä ja siirtää varainhoidon S-Pankki-brändin alle.

S-Pankki kertoo aloittavansa brändiuudistuksen, jonka ensimmäisenä askeleena pankki luopuu FIM-brändistä ja siirtää varainhoidon kuluttaja-asiakkaita palvelevan S-Pankki-brändin alle.

FIM-brändi on kuulunut S-Pankille vuodesta 2013 lähtien, ja FIM on palvellut pankin private banking -asiakkaita ja institutionaalisia sijoittajia. Muutoksen myötä S-Pankki kytkeytyy entistä tiiviimmin uudistettuun S-brändiin.

– S-Pankki ja FIM ovat olleet samaa konsernia jo kahdeksan vuotta, ja S-Pankista on kasvanut täyden palvelun pankki asiakasomistajille. Jatkossa tuotamme kaikki varainhoidon palvelut aina institutionaalisten asiakkaiden palvelemisesta varakkaiden yksityis- ja yritysasiakkaiden hoitoon yhdellä brändillä, kertoo S-Pankin varallisuudenhoitoliiketoiminnasta vastaava johtaja Hanna Porkka tiedotteessa.

Suomalaiset ovat nimenneet S-Pankin kyselytutkimuksissa kotimaisen finanssialan arvostetuimmaksi ja vastuullisimmaksi brändiksi. Asiakkaille muutos ei näy muuta kuin uudistuneena visuaalisena ilmeenä etenkin asiointikanavissa. Lisäksi monet rahastot ja osa S-Pankki-konserniin kuuluvista yhtiöistä saa uuden nimen myöhemmin syksyllä.

S-Pankin toimitusjohtaja Pekka Ylihurula sanoo, että pankki jatkaa muutoksen myötä panostuksiaan varallisuudenhoitoliiketoimintaansa, josta on kasvanut merkittävä tekijä pankin liiketoiminnalle.

– S-Pankki on S-ryhmän asiakasomistajien täyden palvelun pankki ja näiden palveluiden kehitys on toimintamme keskiössä. Panostamme entistä vahvemmin myös private banking -palveluihin. S-Pankki Private on jo nyt monen varakkaan suomalaisen kumppani varallisuudenhoidossa ja tulee olemaan entistäkin mielenkiintoisempi vaihtoehto tulevaisuudessa monelle, hän sanoo.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)