Media

OP Ryhmän Rahapuhetta-podcast ja Metsä Boardin vuosikertomus Oma Media -kilpailun voittoon

Kilpailun ykköspaikka jaettiin kahden median kesken.
Kuva:
Unsplash/Jukka Aalho
OP Ryhmän Rahapuhetta-podcast ja Metsä Boardin vuosikertomus Oma Media -kilpailun voittoon

OP Ryhmän Rahapuhetta-podcast ja Metsä Boardin vuosikertomus ovat voittaneet viestinnän ammattilaisten järjestön ProComin 2020 Oma Media -kilpailun. Voiton jakaminen oli tuomariston mielestä ainoa oikea ratkaisu, sillä molemmat mediat saivat tismallaan saman pistemäärän.

Rahapuhetta-podcastin menestys johtui tuomariston mukaan sen kanavasta ja konseptista. Vahvan kokonaisuuden lisäksi tuomaristo kiitteli hyvin ja tarkkaan valittua kohderyhmää sekä onnistunutta sisältöä.

Metsäboardin vuosikertomuksessa menestystekijänä oli sen vaikuttavuus. Vuosikertomuksen sisällön sanotaan olevan kiinnostavaa ja kohderyhmää palvelevaa. Yhtenä tekijänä oli myös taidokas kerronta, joka palvelee lukijaa laadukkailla faktoilla.

Voittajia yhdistää selkeys ja taito puhutella kohderyhmiään, sanoo Oma Media -kisan tuomariston puheenjohtaja Raine Tiessalo.

– Tänä vuonna menestyneille medioille on tyypillistä, että ne ovat selkeitä niin ulkoasun, viestien kuin konseptinkin näkökulmista ja niitä on helppo käyttää. Kun organisaation eri tasoilla tiedetään, mitä ollaan tekemässä ja miksi, kohderyhmä on mahdollista tavoittaa laadukkaasti. Laadukkaaseen omaan mediaan kannattaa laittaa paukkuja informaatiotulvan keskellä, Tiessalo kertoo ProComin tiedotteessa.

Kisassa kunniamaininnat saivat Kirkon Ulkomaanavun Tekoja-lehti ja verkkolehti, Tampereen korkeakouluyhteisön Unit-lehti sekä Malmin seurakunnan Älä pelkää -mediakokonaisuus. Tuomariston yllättäjä! -erityismaininta meni Cultura-säätiön Culturalist-verkkosivustolle.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa