Luovuus

Nuorten mediayleisöjen tavoittamiseen liittyvä ratkaisuehdotus voitti uuden CXPA Finland Hack -kilpailun

Kilpailussa etsittiin ratkaisuja ajankohtaisiin asiakaskokemus- ja palvelumuotoiluhaasteisiin.
Kuva:
Unsplash/Priscilla Du Preez
Nuorten mediayleisöjen tavoittamiseen liittyvä ratkaisuehdotus voitti uuden CXPA Finland Hack -kilpailun

Elisan, Shiruten ja Ylen järjestämän CXPA Finland Hack -kilpailun voittoon ylsi ratkaisuehdotus, joka auttaa nuorten mediayleisöjen tavoittamisessa. Ensimmäistä kertaa järjestetyssä lähes kuukauden kestäneessä kilpailussa etsittiin ratkaisuja ajankohtaisiin digitaalisen median asiakaskokemus- ja palvelumuotoiluhaasteisiin.

Voittajaryhmän työssä tuotiin uutta näkökulmaa Ylen sisältötarjoomaan ja mikropalveluihin Yle KaiMa -sovelluksen ja -yhteisöalustan avulla. Ehdotuksessa kerrottiin, että tavoitteena olisi luoda nuorten arkeen personoitu ja turvallinen digipalvelu, joka hyödyntää tekoälyä.

– Ratkaisuehdotukseen oli tuotu vastuullisuus ja digitaalisuus hyvin esille. Ryhmän ehdotuksesta sai heti kiinni, mistä on kysymys, ja se oli selkeä ja johdonmukainen. Haasteeseen oli löytynyt uniikki lähestymiskulma, ja sitä oli lähdetty työstämään luovasti. Ratkaisussa oltiin aidosti astuttu kohderyhmän saappaisiin sekä mietitty ja selvitetty, mikä on nuorille tärkeää, avaa kilpailun tuomariston valintaa juryn puheenjohtajana toiminut CXPA Finlandin toiminnanjohtaja ja Shiruten toimitusjohtaja Sirte Pihlaja CXPA:n verkkosivuilla.

Voittajaryhmä halusi luoda ehdotuksen, jossa pääkohderyhmää ymmärrettäisiin aidosti, mutta samalla tarjoamaan sisältöä myös muille kohderyhmille.

– Teimme yhteistyötä haastavan aiheen parissa, ja kehitimme aihetta myös nuorilta saatujen palautteiden myötä, kertoo voittoon yltäneen ehdotuksen esittelystä vastannut Henri Lindström Ilmariselta.

Ehdotuksia tekivät eri ryhmät, jotka edustavat eri organisaatioita. Tehtävänä oli luoda konkreettisia ratkaisuehdotuksia. Kilpailun tavoitteena on mahdollistaa yhteistyö ja verkostoituminen toimialojen välillä sekä kehittää uusia tapoja lähestyä palveluja asiakkaiden näkökulmasta.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa