Unsplash
Brändit

Netflixin asiakasmäärissä nähtiin merkittävä muutos kolmannella kvartaalilla

20.10.2022 11:10
Toni Rajamäki
Alkuvuonna asiakkaita menettänyt suoratoistopalvelu on taas kasvun tiellä.

Osa ihmisistä ehti jo huolestua maailman tunnetuimman suoratoistopalvelubrändi Netflixin tulevaisuudesta, sillä yhtiö menetti ison määrän asiakkaitaan vuoden ensimmäisellä puoliskolla. Tarkalleen ottaen Netflix menetti vuoden ensimmäisen kuuden kuukauden aikana 1,2 miljoonaa asiakasta, mitä pidettiin katastrofina.

Sijoittajat ja rahoittajat säikähtivät. Suoratoistopalvelumarkkinan rajusti kasvanut kilpailu oli selvästi tuonut Netflixille haasteita.

Vuoden kolmas kvartaali teki kuitenkin käännöksen laskevaan trendiin, ja Netflix on taas kasvun tiellä. Yhtiö kertoi juuri kvartaalin tuloksista, joista selviää, että Netflix sai heinä-syyskuun aikana 2,41 miljoonaa uutta tilaajaa. Kasvua tapahtui jokaisella maantieteellisellä alueella, ja yhtiö odottaa, että asiakasmäärä kasvaa tänä vuonna vielä miljoonilla.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Vuoden viimeisellä neljänneksellä mielenkiinto kohdistuu etenkin Netflixin uuteen, halpaan tilausvaihtoehtoon, joka lanseerataan marraskuun alussa useissa maissa. 

Uutta tilausvaihtoehtoa rahoitetaan mainoksilla, joita Netflixissä ei ole aiemmin ollut. Aiemmin Netflix on ollut mainoksia vastaan, mutta ääni muuttui kellossa tänä vuonna, kun asiakasmäärät alkoivat laskea. 

Netflixin mainosmallinen tilausvaihtoehto ei tule Suomeen vielä marraskuussa. Ensimmäisessä vaiheessa malli otetaan käyttöön Yhdysvalloissa, Australiassa, Brasiliassa, Kanadassa, Ranskassa, Saksassa, Italiassa, Japanissa, Etelä-Koreassa, Meksikossa, Espanjassa ja Isossa-Britanniassa.

Lue myös: Netflix tuo mainokset palveluunsa marraskuussa – näin paljon tilaus maksaa