Digitaalisuus

“Musiikkikeikkojen Netflix” rantautui Suomeen

Staccs tuo musiikkikeikat saman katon alle.
Kuva:
Staccs
“Musiikkikeikkojen Netflix” rantautui Suomeen

Ruotsalainen startup Staccs on lanseerannut Pohjoismaihin uudenlaisen suoratoistopalvelun, jota voisi kutsua “musiikkikeikkojen Netflixiksi”.

Suoratoistopalvelujen määrä on kasvanut viime vuosien aikana rajusti, mutta Suomessa ei ole ollut toistaiseksi tarjolla puhtaasti musiikkikonsertteja näyttävää alustaa. Nyt on, sillä Staccs on suoratoistopalvelu konserttivideoille.

Yhtiö sanoo tiedotteessaan, että palvelu tarjoaa musiikkifaneille mahdollisuuden kokea suosikkikeikkojaan uudelleen ilman mainoksia korkeimmalla mahdollisella äänen- ja kuvanlaadulla. Tilaajat voivat kuluttaa rajattomasti sisältöä, josta löytyy muun muassa legendaarinen Queen Live at Wembley Stadium 1986 -keikka. Suomalaisista artisteista mukana on ensimmäisenä Apocalyptica.

Palveluun lisätään sisältöä joka viikko, ja tulevaisuudessa alustalta voi katsoa myös livekeikkoja. Palvelun hinta on 11,99 euroa kuukaudessa.

Staccsin viestinnästä sanotaan MarkkinointiUutisille, että Suomen-lanseeraus on tärkeä osa yrityksen isoa strategiaa. Tavoitteena on olla tulevaisuudessa globaali koti musiikkikonserteille.

– Staccs on ruotsalainen musiikkiteknologian startup, miksi palvelu lanseerattiin ensiksi Pohjoismaissa, ja siksi Suomi on tärkeä aikainen markkina meille niin tilaajien hankkimisessa kuin brändin tunnettuuden kasvattamisessa, yrityksestä viestitetään.

Nyt Staccs keskittyy tekemään isoja markkinointipanostuksia Suomessa ja muissa Pohjoismaissa. Samaan aikaan yritys lanseerasi palvelunsa myös Baltian maissa. Startupin tavoitteena on levittyä muualle Eurooppaan vielä tämän vuoden aikana, joten aikaisilla markkinoilla onnistuminen on tärkeää.

– Meillä on vankka lanseeraussuunnitelma Suomen markkinoille. Keskitymme välittömästi tilaajien hankkimiseen muun muassa tarjoamalla uusille asiakkaille tutustumistarjouksen, jota tuodaan esiin kaikissa kanavissa digikampanjoiden, PR:n ja somevaikuttajien tukemana.

Staccsin erikoisuutena on se, että palvelu tarjoaa uudenlaisen kaupallisen mahdollisuuden artisteille. Kaikki artistien ja oikeudenhaltijoiden tulovirrat korreloivat suoraan fanien kuluttaman sisällön kanssa. Yleisesti suoratoistopalveluissa käytetään niin sanottua pro rata -mallia, jossa tulovirtaa ositetaan.

Staccsin toimitusjohtajana toimii Anders Tullgren (kuvassa vasemmalla) ja operatiivisena johtajana Jonas Sellberg (oikealla), joka on yrityksen perustaja.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa