Kuva: MTV
Media

MTV:n muutosneuvottelut ovat päättyneet – ainakin 35 saa lähteä

8.10.2025 10:18
Mikko Perttunen
Yhtiön liiketoiminnan rakenteisiin tulee myös isoja muutoksia. Mainostuotteisiin ja -palveluihin liittyvät toiminnot yhdistetään.

MTV tulee irtisanomaan 35 henkilöä.

MTV käynnisti syyskuussa muutosneuvottelut taloudellisista, tuotannollisista sekä toimintojen uudelleenorganisoimistarpeesta johtuvista syistä. Muutosneuvottelujen keskeinen tavoite oli yhtiön edistää MTV:n strategian toteutumisen vauhdittamista, uudistumista, digitaalisen liiketoiminnan kehittämiseen keskittymistä ja kustannustehokkuuden parantamista.

Alun perin neuvotteluesityksessä henkilöstön vähennystarve oli 45. Alkuperäistä vähennystarvetta saatiin hieman pienennettyä löytämällä henkilöstön kanssa hyviä vaihtoehtoisia ratkaisuehdotuksia, MTV:n tiedotteessa kerrotaan.

MAINOS
MAINOS

Muutosneuvotteluiden jälkeinen lopullinen vähennystarve voi muuttua vielä, ellei tarjottuja uusia työtehtäviä oteta vastaan.

Liiketoiminnan muutoksina yhtiöön perustetaan uusi yksikkö, joka vastaa sisältöjen hankinnasta, ohjelmatuotannoista ja -viestinnästä, ohjelmiston suunnittelusta ja kuratoinnista sekä MTV Katsomon kokonaisvaltaisesta kasvusta, asiakkuuksista ja kuluttajaliiketoiminnasta.

Lisäksi yhtiöön perustetaan uusi brändeihin ja markkinointiin keskittyvä yksikkö, jonka tehtävänä on vauhdittaa MTV Katsomon kasvutarinaa sekä muun muassa suunnitella ja toteuttaa entistä vaikuttavampia markkinointikampanjoita ja siten luoda ohjelmailmiöitä.

MTV Uutisissa panostetaan tulevaisuudessa MTV Katsomoon eli tekemistä ylipäätään siirretään entistäkin vahvemmin liikkuvan kuvan sisältöihin

Uutistoimitukseen luodaan myös erikoisohjelmiin keskittyvä tiimi vahvalla MTV Katsomo -painotuksella. Lisäksi tulevaisuudessa esimerkiksi Huomenta Suomi -ohjelman lähetyksiä pidennetään. Viikonloppujen uutislähetyksissä puolestaan luovutaan kahden uutisankkurin mallista.

Uudessa rakenteessa myyntitiimit erikoistuvat asiakas- ja toimistokumppaneiden tarpeisiin. Mainostuotteisiin ja -palveluihin liittyvät toiminnot puolestaan yhdistetään.

MAINOS