Maanantaina Suomessa alkaneessa Vattenfallin kampanjassa näyttelijä Samuel L. Jackson puhuu merituulivoiman puolesta ja lanseeraa samalla energiayhtiön Wind Farmed -merileväsnacksit.
Kampanjan tavoitteena on Vattenfallin mukaan haastaa tuulivoimaan liittyviä mielikuvia sekä tuoda esille tuulivoiman mahdollisuuksia tukea ruoantuotantoa ja meren ekosysteemien elpymistä.
Meribiologiaakin opiskelleen näyttelijän mukaan hänelle kampanjassa on kyse muun muassa siitä, millaisen maailman jätämme seuraaville sukupolville.
– Myönnän. En olisi koskaan uskonut mainostavani tuulivoimaloita ja merileväsnackseja – mutta tässä sitä ollaan, ja olen täysillä mukana. Tämän kampanjan avulla meillä on mahdollisuus haastaa ihmisten käsityksiä tuulivoimasta ja esitellä tärkeä projekti, joka opettaa, mitä nämä jättiläiset voivat meille tarjota fossiilivapaan sähkön lisäksi. Haluan haastaa vanhoja ajattelutapoja ja puolustaa tuulivoimaa, joka tukee meren elämää, Jackson kertoo tiedotteessa.
Kampanja näkyy Vattenfallin päämarkkina-alueilla Britanniassa, Ruotsissa, Suomessa, Saksassa ja Alankomaissa. Se on esillä laajasti eri medioissa, kuten televisiossa, elokuvateattereissa, verkossa, ulkomainonnassa ja printissä.
Kampanjan Wind Farmed -merileväsnackseja ei ole tarkoitettu kaupalliseen myyntiin. Niitä on valmistettu rajoitettu erä jaettavaksi yhteistyökumppaneille, medialle sekä Vattenfallin työntekijöille.