Digitaalisuus

Markkinointiautomaatioratkaisuja verkkokaupoille kehittävä Nosto teki harvinaisen yrityskaupan: osti australialaisen ohjelmistoyrityksen

Noston ostama Stackla auttaa yrityksiä löytämään kuluttajien luomaa sisältöä markkinointikäyttöön.
Kuva:
Unsplash/Roberto Cortese
Markkinointiautomaatioratkaisuja verkkokaupoille kehittävä Nosto teki harvinaisen yrityskaupan: osti australialaisen ohjelmistoyrityksen

Suomen nopeimmin kasvaviin SaaS-yrityksiin kuuluva Nosto on tehnyt suomalaisittain harvinaisen yrityskaupan ja ostanut australialaisen ohjelmistoyrityksen Stacklan. Nosto on yksi harvoista suomalaisista SaaS-yrityksistä, joka etsii aktiivisesti yritysostoja Suomen ulkopuolelta. Kyseessä oli Noston ensimmäinen yrityskauppa.

Markkinointiautomaatioratkaisuja verkkokaupoille kehittävä suomalaisyritys hyötyy Stacklan osaamisesta paljon. Sydneyn lisäksi Lontoossa ja San Franciscossa toimivan yrityksen kehittämä tuote auttaa yrityksiä löytämään kuluttajien luomaa sisältöä sosiaalisesta mediasta ja pyytämään sisältöön käyttöluvat markkinointikäyttöä varten.

Tuotteen avulla yritykset saavat käyttöönsä entistä autenttisempaa, fanien itse luomaa visuaalista sisältöä brändistä ja tuotteista. Verkkokaupat voivat hyötyä palvelusta siten, että asiakkaat näkevät tuotteesta muitakin kuvia kuin vain loppuunhiottuja malli- ja tuotekuvia.

Tutkimusten mukaan kuluttajien itse ottamien kuvien lisääminen sosiaalisesta mediasta tuote-esittelyn yhteyteen vaikuttaa ostopäätökseen positiivisesti. Sosiaalisen median kuvien lisääminen tuotekortille voi nostaa konversion jopa kuusinkertaiseksi. Stacklan palvelun hyötyihin kuuluu etenkin kustannustehokkuus.

– Uskomme että tämä personoinnin ja autenttisen kuluttajien luoman sisällön yhdistelmä auttaa parantamaan ostokokemusta verkkokaupoissa entisestään, mikä on missiomme, kertoo Noston perustaja ja kehitysjohtaja Juha Valvanne.

Yrityskauppa on vasta alkua Nostolle, jonka vuosilaskutuksen arvo on jo yli 20 miljoonaa euroa.

– Tärkeä osa kasvustrategiaamme on yritysostot, ja viimeisen vuoden ajan olemme käyneet läpi kymmeniä ostokohteita ympäri maailmaa. Tällä kertaa piti mennä kirjaimellisesti maailman toiselle puolelle asti, jotta löytyi sopiva kohde. Visiomme on tulla maailmanlaajuisesti ykköseksi alallamme, ja tämä yrityskauppa auttaa toteuttamaan unelmaamme.

Stacklan ostaminen vahvistaa Noston liiketoimintaa etenkin Aasian ja Yhdysvaltain markkinoilla. Noston päämarkkina löytyy jo Yhdysvalloista, ja yritys on saanut jalansijaa etenkin Shopify-verkkokauppa-alustan asiakkaiden keskuudessa. Noston asiakkaisiin kuuluu muun muassa isot kansainväliset brändit Billabong, Everlast, Office Depot, Vans ja Caterpillar. Yrityksen suomalaisasiakkaita ovat muun muassa Finnish Design Shop, Fiskars ja Finlayson.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa