Digitaalisuus

Markkinoinnin teknologiayhtiö Leadoo MT keräsi sijoittajilta lyhyessä ajassa viisi miljoonaa euroa

Leadoo Marketing Technologies keräsi jättisumman vain kahdessa viikossa.
Kuva:
Leadoo MT
Markkinoinnin teknologiayhtiö Leadoo MT keräsi sijoittajilta lyhyessä ajassa viisi miljoonaa euroa

Markkinoinnin teknologiayhtiö Leadoo MT on kerännyt sijoittajilta viiden miljoonan euron sijoituksen, yhtiö tiedottaa. Sijoituspotti kerättiin rahoitusyhtiö Springvestin johdolla.

Springvestin toimitusjohtajan Päivi Malisen mukaan sijoittajien kiinnostus oli poikkeuksellista. Viisi miljoonaa euroa tulikin täyteen kahdessa viikossa.

– Ylimerkintätilanteessa ulkopuolelle jäi isojakin sijoituksia, Malinen paljastaa tiedotteessa.

Vuonna 2018 perustettu Leadoo MT kehittää ja myy alustaa liidien generointiin, eli se tuottaa yrityksille liidejä verkkosivuliikenteestä. Leadoo MT:llä on jo 700 yritysasiakasta Suomessa, Ruotsissa ja Isossa-Britanniassa.

– Olemme pystyneet kasvamaan kahdessa vuodessa yli kolmen miljoonan jatkuvalaskutteiseen vuosiliikevaihtoon. Siitä kiitos kuuluu innovatiiviselle tuotteelle sekä erinomaiselle tiimillemme. Laajennamme seuraavaksi uudelle konversio-markkinalle, jonka uskomme pitkällä jänteellä olevan jopa isompi ja tärkeämpi kuin markkinointiautomaatio yksinään, toteaa Leadoo MT:n toimitusjohtaja Mikael da Costa.

Kasvuyhtiö aikoo nopeuttaa kasvuaan sijoituksen avulla. Se aikoo keskittyä muun muassa tuotekehitykseen ja tuotelupauksensa lunastamiseen.

– Keskeisiä pilareita Leadoon tähänastisessa nopeassa kasvussa ovat olleet helposti ymmärrettävä ja tuloksia tuova tuote, skaalautuva ja tehokas myyntimalli sekä tuotteen positiointi ja kehitys kilpailijoista poikkeavalla tavalla. Positiota täytyy kuitenkin kyetä muuttamaan markkinan kehittyessä, da Costa muistuttaa.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa