Ilmiöt

Marketing Finland saa uuden puheenjohtajan

“Häntä voidaan pitää yhtenä Suomen innovatiivisimmista ja markkinointihenkisimmistä toimitusjohtajista”, sanoo Marketing Finlandin toiminnanjohtaja Riikka-Maria Lemminki.
Kuva:
Unsplash/Alesia Kazantceva
Marketing Finland saa uuden puheenjohtajan

Kotipizza Groupin toimitusjohtaja Tommi Tervanen on valittu Marketing Finlandin hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Kauppalehti. Marketing Finlandin toiminnanjohtaja Riikka-Maria Lemminki vahvisti tiedon MarkkinointiUutisille.

Marketing Finland on markkinointia ja viestintää tekevien ja ostavien yritysten verkosto. Suomen suurimmat tuotantoyhtiöt ja vaikuttajayhteisöt sekä Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL järjestäytyivät viime vuonna Marketing Finlandin alle. Eilen maanantaina tiedotettiin, että markkinoinnin edistämiskeskus MAKES ry lakkautetaan erillisenä liittona, ja sen toiminta siirtyy Marketing Finlandille.

Lemminki sanoo MarkkinointiUutisille, että jo aiemmin hallituksessa istunut Tervanen valittiin puheenjohtajaksi, koska hän on antanut vahvat näytöt markkinointiosaamisestaan.

– Tommi on oman tekemisen kautta näyttänyt, että markkinoinnilla ja viestinnällä voidaan erottua tiukassa kilpailutilanteessa. Häntä voidaan pitää yhtenä Suomen innovatiivisimmista ja markkinointihenkisimmistä toimitusjohtajista, Lemminki kertoo.

Puheenjohtajan tärkeimpänä tehtävä on nyt johtaa verkoston strategian tarkastelua.

– Hallitus tulee tarkastelemaan Marketing Finlandin strategiaa kevään ja syksyn 2021 aikana. Tommin tärkein tehtävä on toimia hallituksen kipparina ja varmistaa, että strategia palvelee tasapuolisesti kaikkia liiton jäseniä.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa