Toimistot

LM Someco tarjoaa markkinoinnin ja viestinnän opiskelijoille ilmaista somekoulutusta, koska korkeakouluopinnoissa ei aina saa riittäviä työkaluja digimarkkinointiin

Markkinointitoimisto haluaa vastuullisella teollaan löytää myös itselleen osaajia. “Haluamme näkyä myös opiskelijoiden suuntaan houkuttelevana, potentiaalisena työnantajana”, sanoo Minna Valtari.
Kuva:
LM Someco
LM Someco tarjoaa markkinoinnin ja viestinnän opiskelijoille ilmaista somekoulutusta, koska korkeakouluopinnoissa ei aina saa riittäviä työkaluja digimarkkinointiin

Markkinointitoimisto LM Someco aikoo tarjota keväällä ilmaista somekoulutusta markkinoinnin ja viestinnän opiskelijoille, jotka ovat opinnoissaan loppusuoralla. Koulutukseen kutsutaan yhteensä 50 opiskelijaa, ja mukaan voivat hakea Suomen Ekonomit ry:n ja ProComin opiskelijajäsenet.

Koulutusta annetaan #SomenHermolla-nimisessä webinaarisarjassa, joka on normaalisti maksullinen.

LM Somecolle kyse on etenkin vastuullisuudesta: Suomessa kaivataan digimarkkinoinnin osaajia, ja toimistolla on mahdollisuus auttaa asiassa. Opiskelijoiden työllistymistä ovat mukana tukemassa Suomen Ekonomit ja ProCom.

Opinnoissa sukelletaan etenkin konkreettiseen työhön, jota ei ole liikaa esimerkiksi yliopistoissa.

– Olemme havainneet, että opintojen yhteydessä ei aina saa riittävästi konkreettista oppia nopeasti muuttuvalta digimarkkinoinnin kentältä. Työ tekijäänsä opettaa, mutta SomenHermolla-webinaareissa oppiminen vauhdittaa työllistymistä, sanoo ProComin toimitusjohtaja Elina Melgin.

– SomenHermolla-webinaareissa käymme läpi sosiaalisen median kanavien ajankohtaisia muutoksia sekä inspiroivia luovia toteutuksia. Asiantuntijatiimimme kerää yhteen alan uudet opit kuukausittain ja auttaa näin pysymään kärryillä jatkuvasti muuttuvalla alalla. On mahtavaa, että nyt myös opiskelijat pääsevät tähän oppiin kiinni ennen työelämään siirtymistä, sanoo LM Somecon luova konsultti Lotta Kinnunen (kuvassa vasemmalla).

LM Somecolle hanke mahdollistaa myös uusien lahjakkuuksien löytämisen ja työnantajabrändäämisen yritykselle tärkeässä kohderyhmässä.

– Yrityksemme kasvaessa rekrytoimme alan osaajia, joten haluamme näkyä myös opiskelijoiden suuntaan houkuttelevana, potentiaalisena työnantajana, sanoo LM Somecon hallituksen puheenjohtaja Minna Valtari (oikealla).

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa