Kuva: Lidl
Myynti

Lidl testaa Espoossa kanta-asiakassovelluksessa uutta omaisuutta, jolla asiakas voi skannata ostokset suoraan kauppakassiin

21.11.2025 11:15
Mikko Perttunen
Vuodenvaihteen jälkeen käyttöä laajennetaan eri puolille Suomea.

Lidlin sovelluksessa on otettu käyttöön uusi toiminto, jonka avulla asiakas voi skannata tuotteet omatoimisesti puhelimella ja pakata ostokset suoraan omaan kassiin. Maksaminen hoituu pikakassalla.

MAINOS

Ominaisuus on otettu käyttöön viidessä myymälässä Espoossa. Vuodenvaihteen jälkeen käytön on määrä laajentua vaiheittain myymälöihin eri puolilla Suomea.

Itsepalveluskannerit ovat suomalaisissa kaupoissa jo tuttuja, ja nyt myös Lidl tuo vastaavat toiminnot saataville asiakkailleen.

Kauppaan saavuttaessa palvelu otetaan käyttöön myymälän sisäänkäynnistä löytyvällä qr-koodilla tai gps-paikannusta käyttämällä.

Punnittavia tuotteita varten myymälöihin on asennettu uudet vaa’at: hedelmät ja vihannekset sekä irtokarkit laitetaan vaa’alle, vaaka tunnistaa tuotteen ja tuotteen hinta piipataan vaa’an näytöltä.