Digitaalisuus

Lähes 11 000 suomalaista verkkokauppaa käyttää jo Klarnaa – määrä kasvoi viime vuonna merkittävästi

Klarna aikoo tuplata Suomen-osastonsa työntekijämäärän.
Kuva:
Klarna
Lähes 11 000 suomalaista verkkokauppaa käyttää jo Klarnaa – määrä kasvoi viime vuonna merkittävästi

Koronapandemia on ollut iso voitto verkkokaupalle, joka on kasvanut suurin askelin ympäri maailmaa. Samalla pandemia on ollut lottovoitto Klarnan kaltaisille laskutuspalveluille, jotka hoitavat rahaliikenteen kuluttajan ja verkkokaupan välillä.

Klarnan kasvu on ollut korona-aikana vahvaa myös Suomessa, yhtiö tiedottaa. Viime vuonna Klarnan palvelua käyttävien suomalaisten verkkokauppojen määrä kasvoi liki 60 prosentilla. Tänä päivänä ruotsalaisyrityksen asiakkaana on jo lähes 11 000 suomalaista verkkokauppaa. Uusimpien asiakkaiden joukosta löytyy muun muassa Fiskars Group ja Yliopiston Apteekki.

Kasvun myötä Klarna aikoo kasvattaa Suomen-osastoaan merkittävästi tuplaamalla henkilökuntansa määrän.

– Klarna on onnistunut mukautumaan hyvin viime vuoden myllerrykseen tukien kauppiaita siirtymään nopeasti verkkoon ja tarjoten kuluttajille juuri heille sopivia maksuvaihtoehtoja. Olemme Suomessa jo johtava shoppailu- ja maksupalvelu, ja vaikka tuhannet työntekijät Tukholmassa työskentelevät jo suomalaisten kauppias- ja kuluttaja-asiakkaidemme hyväksi, haluamme vahvistaa Suomen organisaatiotamme tarjotaksemme kotimaan asiakkaillemme yhä vahvemman paikallisen palvelun, kertoo Klarnan Suomen maajohtaja Jacob Segercrantz (kuvassa) tiedotteessa.

– Voimakkaan kasvuvaiheen jälkeen luomme nyt täysin uuden tukiosaston Suomeen vahvistamaan palveluitamme ja tarjontaamme paikallisille yhteistyökumppaneillemme. Tulemme laajentamaan tiimiä entisestään ja etsimme alkuun 17 uutta kollegaa Suomeen.

Klarnan arvon arvioidaan olevan jo 31 miljardia euroa, mikä tekee siitä koko Euroopan arvokkaimman finanssiteknologiayrityksen.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa