Toimistot

Kuluttajabrändeille konseptitestaustyökalun kehittänyt yritys keräsi 3,6 miljoonan euron rahoituksen

Cambrin digitaalisen työkalun avulla yritykset voivat testata ja arvioida uusia tuotteita ja palvelukonsepteja.
Kuva:
Cambri
Kuluttajabrändeille konseptitestaustyökalun kehittänyt yritys keräsi 3,6 miljoonan euron rahoituksen

Pohjoismainen startup-yritys Cambri on kerännyt 3,6 miljoonaa euroa A-vaiheen rahoituskierroksella, yritys tiedottaa. Johtavina sijoittajina toimivat pääomasijoitusyhtiöt OpenOcean sekä Spintop Ventures.

Cambri on kehittänyt digitaalisen työkalun, jonka avulla yritykset voivat testata ja arvioida uusia tuotteita ja palvelukonsepteja. Rahoituksen myötä työkalun kehitys vauhdittuu ja saatavuus paranee. Cambrin mukaan työkalulle on iso tarve, sillä jopa 80 prosenttia kuluttajabrändien tuotelanseerauksista epäonnistuu.

Cambrin ovat perustaneet kokeneet markkinatutkimuksen ammattilaiset Heli Holttinen (kuvassa vasemmalla) ja Outi Somervuori (oikealla), joilla on tohtorintutkinnot kuluttajalähtöisestä konseptisuunnittelusta ja psykologisesta hinnoittelusta. Lisäksi yrityksen perustajiin kuuluu Dani Kamras (keskellä), jolla on mittava kokemus innovaatioista ja markkinatutkimuksesta.

– Tämä on iso harppaus Cambrille. Rahoituksella vauhditamme yrityksemme kansainvälistä kasvua sekä kehitämme työkaluamme nopeasti kasvavan asiakaskuntamme tarpeisiin, iloitsee Holttinen tiedotteessa.

Cambrin asiakkaisiin kuuluu muun muassa kodinkonejätti Electrolux, jonka kuluttajakäyttäytymisen osaston johtaja Jessica Adel sanoo työkalun olleen merkittävä lisä yrityksen konseptitestauksessa.

– Cambrissa poikkeuksellista on sen kyky muuntaa kuluttajakäyttäytymisen syvä ymmärrys digitaaliseksi työkaluksi. Alustan avulla olemme pystyneet tekemään tietoon perustuvia päätöksiä nopeammin. Käytämme Cambrin työkalua useilla eri markkinoilla, jolloin se tarjoaa meille tavan poistaa kulttuurisidonnaisia tulkintoja. Näin tuloksemme ovat vertailukelpoisia kaikilla markkinoilla, Adel kehuu.  

Cambrilla on toimistot Suomessa Helsingissä, Ruotsissa Tukholmassa ja Hollannissa Almelossa.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa