Canva Pty Ltd
Brändit

Kotipizza ja Myssyfarmi yhteistyöhön - lanseeraavat käsintehdyn logoneulemalliston

25.1.2024 10:45
Mitra Vasara
Kotipizza valmis maksamaan kotimaisesta käsityöstä ja raaka-aineista halpatuotannon sijaan.

Kotipizza ja Myssyfarmi lanseerasivat eilen käsin neulotun logoneulemalliston, joka on tiedotteen mukaan tiettävästi markkinoiden ensimmäinen laatuaan. Kotijoukot-tunnuksin varustetut ja käsin neulotut neuleet ovat tyyliltään vitsikkään postmoderneja.

Yhteistyö lähti Kotipizzan ajatuksesta tarjota kanta-asiakkailleen elämys. Numeroitu erä mummojen kutomia neuleita arvotaan intohimoisten kotijoukkolaisten kesken helmikuussa. 

– Halusimme alusta asti Kotijoukkojen olevan muutakin kuin perinteinen etuohjelma. Matkan varrella olemme panneet ilolla merkille kanta-asiakkaidemme arvostuksen tekeviä käsiä kohtaan. Se mielessämme lähdimme suunnittelemaan yllätystä Myssyfarmin kanssa, kuvailee Kotipizzan sisältömarkkinoinnista vastaava Tomi Laine

Kotijoukot-mallisto avaa logoneule-pelin brändinimellä ja pizzaviipaleilla kuvitetuilla sukilla, villapaidalla ja myssyllä. Vaikka harrasteneulojat ovat vuosia kuvittaneet neuleensa rakastamillaan brändeillä, Myssyfarmin tietojen mukaan tämä on ensimmäinen kerta, kun suomalainen yritys teettää neuleet omilla tunnuksillaan sekä neulesuunnittelun ja neulonnan kotimaisena käsityönä. 

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

– On meiltä vastaavaa kysytty ennenkin, mutta harva yritys on oikeasti valmis maksamaan kotimaisesta käsityöstä ja raaka-aineista, sanoo Myssyfarmin Anna Rauhansuu.

Mummojen neulomista minimalistisista asusteistaan tunnettu yritys on tähän asti kieltäytynyt kaikista näkyvistä brändielementeistä neuleissaan. Kotipizzan asenne, yhteisö ja arvot olivat syynä täyskäännökselle.  

– Usein näkyvä logo laskee tuotteen käyttöarvoa, mutta kun kyseessä on niin kutsuttu high interest -brändi, asetelma kuitenkin kääntyy päälaelleen, jatkaa Rauhansuu.

Malliston tuotteet ovat suomenlampaan villaa ja brändivärit on käsin värjätty Pöytyällä.