S-ryhmä
Luovuus

Kotimaisen Effie-kilpailun pääpalkinnon voittanut Antti Tapani juhli myös euro-Effiessä – SOK Marketkaupan markkinointijohtaja Lauri Toivonen kertoo, mitä huippumenestyksen taustalta löytyy

3.12.2021 9:55
Toni Rajamäki
Antti Tapani -muotimallisto voitti pronssia tuotteiden ja palvelujen lanseeraussarjassa.

S-ryhmään kuuluvan Prisman Antti Tapani -muotimallisto voitti keskiviikkona pronssia arvostetussa Effie Europe -kilpailussa. AT-brändi palkittiin Product/Services Launch -sarjassa eli tuotteiden ja palvelujen lanseeraussarjassa.

AT-brändi menestyi alkuvuodesta Suomen Effie-kilpailussa, jossa työ voitti pääpalkinnon. Lisäksi palkintokaappiin tuli sekä kultaa että hopeaa kahdesta eri kategoriasta.

Palkinnon myötä S-ryhmästä tuli euro-Effien historian menestynein suomalaisyritys. S-ryhmä on nyt voittanut kilpailussa kolme pystiä, sillä pari vuotta sitten Alepan Korttelitoive-kampanja nappasi kaksi pokaalia.

SOK Marketkaupan markkinointijohtaja Lauri Toivonen kertoo MarkkinointiUutisille, että Antti Tapanin saama palkinto on monessa mielessä erityinen. Hän korostaa, että onnistuneen lopputuloksen taustalla on etenkin vahva yhteistyö, jossa on ollut osallisena lukuisia ammattilaisia eri osa-alueilta.

– Olen erityisen ylpeä siitä, että tämä ei ollut mikään markkinointihanke, vaan liiketoimintahanke, jossa markkinointi oli yhtenä osana. Monille saattaa tulla yllätyksenä, kuinka paljon meillä on syväosaamista aina vaatemalliston luomisesta lähtien. Myös myynnin ja markkinoinnin tekemä yhteistyö täytyy nostaa esiin, Toivonen painottaa.

– Tämä on kokonaisuudessaan hyvä esimerkki yhteistyön voimasta, hän kiteyttää.

S-ryhmän kanssa brändiä on ollut tekemässä artisti itse eli Antti Tuisku ja suunnittelutoimisto Bond Agency. Markkinoinnin tärkeimpänä tehtävänä oli sisäistää Tuiskun ajattelumaailma ja toimintafilosofia sekä tuoda ne onnistuneesti brändin ytimeen.

Siinä markkinointiosasto onnistui erinomaisesti: brändistä tuli Tuiskun näköinen.

– Markkinoinnin asiantuntijat poimivat onnistuneesti oleelliset asiat Antin kanssa käydyissä keskusteluissa. Sen myötä brändissä ei ole mitään päälleliimattua. Brändi tulee täysin Antin filosofiasta. Brändi viestii, että me kaikki voimme tavoitella suuruutta ja että jokainen on outo omalla tavallaan. Tarina lähti Antista, ja Antti on ollut osa meidän tiimiä koko ajan, Toivonen kiittelee.

Lue myös: Bondin luova suunnittelija Martin Mohr kertoo, miksi Antti Tapanista tuli jättisuosion saavuttanut vaatebrändi

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)